• Anonym

Linser.

Jag har dygnet runt linser. Har i princip glömt bort att jag ser dåligt, byter bara en gång i månaden.

• Anonym
    Anonym (l) skrev 2012-06-26 13:22:54 följande:

Tack för alla svar.

Månadslinser innebär det att man har samma linser en månad i sträck och tar ut dom varje kväll? 

Månadslinser tar du i och ur morgon/kväll, endags tar du nya varje morgon och slänger på kvällen, dygnet runt har du en månad i sträck sen slänger du dem och tar nya. 
  • Anonym
    Konvaljen skrev 2012-06-26 13:53:01 följande:
    Jag har haft linser i femton år och de senaste tre åren har jag haft så kallade dygnet-runt-linser. De är fantastiska, älskar dem! Jag tar ut dem efter cirka två veckor, vilar ögonen över natten och sätter i dem igen.

De andas mycket bättre än vanliga månadslinser och är därmed behagligare för ögonen.
    Vilka linser som passar ett öga är verkligen individuellt. 

Jag provade ett par Biofinity och kunde inte ha kvar dom i en dag ens, för de gjorde mig så obekväm. Focus dailies däremot känns inte alls och sitter grymt bra i mina ögon. Min pojkvän däremot har motsatt upplevelse och Biofinity toric (samma material som Biofinity, comfilcon A, fast för astigmatiska) funkar strålande på honom, medan Focus dailies toric  (samma material som Focus dailies, nelfilcon A men för astigmatism) inte funkade alls.
Svar på tråden Linser.