Inlägg från: Anonym (länge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (länge)

Linser.

Jag har haft månadslinser i 9 år nu. Tycker det är praktiskt och helt okej pris, för mig kostar det 600 kr per halvår att ha månadslinserna (dvs en flaska med rengöringsvätska och så linser för ett halvår).

I början kan det ta tid att få in tekniken innan du lyckas sätta in och ta ut linser fort. Idag tar jag in och ut linserna på max 10 sekunder eftersom det är lika vanligt för mig som att borsta tänderna nu. Rengöra är inget krångligt, bara fylla ny vätska i behållarna och så i med linserna. Vissa gillar att hälla upp vätska i handflatan och gnugga linsen lite innan man lägger den i behållaren men det gör jag bara ibland när jag känner att behovet finns.

Din optiker kommer undersöka dig och bestämma vilka linser som passar dig bäst. Jag har brytningsfel t.ex. vilket gör att jag enbart kan beställa ett visst slags linser. Efter första undersökningen kommer du få ett par linser på prov en vecka och sedan kommer du tillbaka och så pratar du med optikern som bestämmer om linserna passade dig och dina behov eller inte. Ibland kan du behöva få byta och pröva ett par andra linser en vecka.

Så jag tycker månadslinser är jättebra, helt okej pris och inte det minsta krångligt att sköta!

Svar på tråden Linser.