Inlägg från: Kristina 341 |Visa alla inlägg
  • Kristina 341

Linser.

Fia 28 skrev 2012-06-26 13:38:22 följande:
    För tillfället använder jag inga linser alls, för torra ögon. Skulle vara intresserad att pröva igen, men blir dyrt att köpa en förpackning och börja testa när jag inte ens vet om jag kan använda upp dem..
    Färgade linser släpper väl in mindre syre än vanliga klara?
    Det finns ofta provlinser på tillverkarnas hemsidor gratis. För endagslinser för torra ögon kan jag rekommendera att be om provlinser för Dailies Total1. Du hittar provlinser på Dailies.fi och kan köpa dom billigt online för leverans till Finland i 30pk eller 90pk senare då du vet om de passar dig.
  • Kristina 341
    Pimpinellan skrev 2012-06-26 13:46:24 följande:
    Jag har 4-veckors silikonlinser och de är perfekta! Var en av de första att prova dem när de kom hit och det har jag aldrig ångrat. Tar bara minuter inkl. morron och kväll. Ett etui-en flaska. Enda nackdelen är att jag inte kan läsa små text i dem,men det går ju leva med.
    Det behöver du nog två korrigeringar för, sk multifokala linser med en extra styrka per öga. Dessa finns som dygnet-runt-linser, exempelvis Purevision multi-focal eller Biofinity Multifocal
  • Kristina 341
    Jessa N skrev 2012-06-28 10:51:15 följande:

Att inte gnugga linserna är ungefär som att använda munskölj istället för att borsta tänderna. Alla beläggningar sitter kvar och gör så att linsen släpper igenom mindre syre vilket i sin tur leder till syrebrist i ögonen...
    Håller helt med Jessa, avlagringar och beläggningar på linser är en av de vanligaste anledningarna till att få allergiska reaktioner dessutom.
Svar på tråden Linser.