• Anonym

Bråk midsommar!

Fick inte ha min son på midsommar. Har han rätt att neka mig det??!

Vi har deladvårnad och ha barnet varannan vecka.

• Svar på tråden Bråk midsommar!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-26 13:25:30 följande:
    vi har inga papper detta umgängesavtal.. utan detta har vi kommit överens om själva.

Men min fråga är ju om han har rätt att neka mig ha min son på någon av dagarna på midsommar?
    har ni bara vv utan annan överenskommelse så har han rätt till det ja.
    å andra sidan har ju du julen...
  • Anonym (KLART JA!)

JA! Pappan hade rätt att neka dig träffa barnet då barnet var hos pappan enligt avtal.

• Anonym
    Mammatilltvåprinsar skrev 2012-06-26 13:23:25 följande:
    Hur menar du?
    att om min son är hos pappan på midsommarafton och hos mig på midsommardagen.. osv
  • Anonym
    Anonym (KLART JA!) skrev 2012-06-26 13:28:19 följande:
    JA! Pappan hade rätt att neka dig träffa barnet då barnet var hos pappan enligt avtal.
    ja men nå avtal på papper finns inte..
  • Anonym
    Mammatilltvåprinsar skrev 2012-06-26 13:33:02 följande:
    Så ni ska ha varannan dag plötsligt? Varför?
    vadå varannan dag? varannan högtids dag.
  • Anonym (anna)

Du har inte gett någon anledning till VARFÖR ni ska bryta erat nuvarande "varannanvecka"-avtal.

• Anonym (5)
    Anonym skrev 2012-06-26 13:27:48 följande:
    jag skulle inte neka honom.. tänker på att det är viktigt att kunna va hos båda föräldrarn sen har han en lillebror som är 2 år och en till på gång hos sin pappa så min son vill säkert vara där.
    Anonym skrev 2012-06-26 13:29:27 följande:
    att om min son är hos pappan på midsommarafton och hos mig på midsommardagen.. osv
    Visst är det bra om det går att ordna på det viset, men det är ju inget man kan kräva. Kanske vill pappan åka iväg med barnet över midsommar, ska de då ställa in alla planer för att du ska ha barnet en enstaka dag? Det blir ju heller inte bra.

Sätt er ner och diskutera ordentligt hur det ska vara vid storhelger i framtiden. Kom överens om en nivå på hur långt ni båda kan sträcka er när det gäller att vara flexibla (att man tex säger till i god tid innan, och inte kommer dagen före och gnäller), och försök att få till det så att barnet mår bra. Det är det viktigaste av allt!!
  • Anonym
    Anonym (anna) skrev 2012-06-26 13:38:21 följande:
    Du har inte gett någon anledning till VARFÖR ni ska bryta erat nuvarande "varannanvecka"-avtal.
    Vad är konstigt med att vilja fira midsommar med sitt barn.
  • Kjell2

Har ni GV och inget fastställt umgängesschema så är det vilda västerns som gäller angående umgänget.

Alltså - Fixa ett fastställt schema där ni reglerar saker som tider, helger, lov mm.

Svar på tråden Bråk midsommar!