• Helle333

Jahaaa

I höst ska vi på kick off med jobbet som vanligt. Jag missade förra årets jättekick off eftersom dottern bara var tre månader och vi skulle vara borta i 5 dagar. I år ska vi inte utomlands men ändock flera timmar bort med tåg/buss och vara borta tre dagar, två nätter. Hennes pappa kan inte ta henne. Jag har en kompis som har en jättebra relation med dottern men jag tror inte hon orkar ta hand om min dotter i flera dagar sådär eftersom hon har ont i kroppen. Barnets mormor bor 50 mil bort så de har inte kunnat bygga upp en såpass bra relation. Blä. Jag vill verkligen åka med på årets kick off men jag vet inte hur det ska kunna lösas. Det är liksom tre dagar jag är borta. Det är många dagar om dottern börjar gråta och vill ha mig där.

• Svar på tråden Jahaaa
  • JanaLiiN

Jag hade nog stannat hemma, Tycker inte att så små barn ska vara utan sin/sina närmaste anknytningspersoner (mots mamma eller pappa) mer än någon dag. Man har sett att anknytningen tar skada och det kan ta många veckor att reparera igen. (Det är alltså ingen katastrof, men man får vara beredd att jobba på relationen ett tag för att komma tillbaka till där man var)

• Helle333
    JanaLiiN skrev 2012-06-26 17:04:17 följande:
    Jag hade nog stannat hemma, Tycker inte att så små barn ska vara utan sin/sina närmaste anknytningspersoner (mots mamma eller pappa) mer än någon dag. Man har sett att anknytningen tar skada och det kan ta många veckor att reparera igen. (Det är alltså ingen katastrof, men man får vara beredd att jobba på relationen ett tag för att komma tillbaka till där man var)

Hon är 15 månader när kick offen är men i och med att jag inte har någon bra lösning på dottern så blir det nog hemma för mig hur som helst.
  • JanaLiiN
    Helle333 skrev 2012-06-26 18:06:56 följande:
    Hon är 15 månader när kick offen är men i och med att jag inte har någon bra lösning på dottern så blir det nog hemma för mig hur som helst.
    Jag pratar om barn under tre år.
  • Helle333
    JanaLiiN skrev 2012-06-26 18:38:14 följande:
    Jag pratar om barn under tre år.

Tre dagar känns så länge. Hade det varit över nattn så sure thing men tre dagar och jag ska åka ända från Gtb och upp utanför Norrköping. Det är långt bort. Nej. Det blir ingen kick off i år heller helt enkelt
  • JanaLiiN
    Helle333 skrev 2012-06-26 19:57:14 följande:
    Tre dagar känns så länge. Hade det varit över nattn så sure thing men tre dagar och jag ska åka ända från Gtb och upp utanför Norrköping. Det är långt bort. Nej. Det blir ingen kick off i år heller helt enkelt
    Bra beslut. Det är ändå kort tid som barnen är små, sen har du din egen tid tillbaka igen.
  • Helle333
    JanaLiiN skrev 2012-06-26 19:58:31 följande:
    Bra beslut. Det är ändå kort tid som barnen är små, sen har du din egen tid tillbaka igen.

Ja nu var det inte så mycket för egentid som för att få åka på konferens på jobbet. Det avhandlas väldigt mycket bra information på våra konferenser. Så det är mest därför jag ville åka med.
  • Natulcien
    Helle333 skrev 2012-06-26 19:57:14 följande:
    Ja, tre dagar är väldigt länge för ett sånt litet barn. Det finns ju en rekommendation som säger att man kan vara borta 1 natt från en 1-åring, 2 nätter från en 2-åring, 3 nätter från en 3-åring etc, och den tumregeln tycker jag är bra.
  • Strumpans

Trams. Så länge barnen är trygga där de är så är tre nätter ingenting i min värld!

• Natulcien
    Strumpans skrev 2012-06-26 20:25:34 följande:
    Trams. Så länge barnen är trygga där de är så är tre nätter ingenting i min värld!
    Lite motsägelsefullt eftersom trygghet uppstår genom att man inte lämnar bort dem för tidigt...
  • JanaLiiN
    Strumpans skrev 2012-06-26 20:25:34 följande:
    Om man lämnar dem med en annan nära person (pappa eller motsvarande) så visst. Men finns ingen så nära person är det definitivt inget trams.
Svar på tråden Jahaaa