Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

Råd kring potträning

Ingen brådska TS,,jaga inte på henne hon kommer sluta med blöjor förr eller senare,,finns ingen "normaltid" för att sluta med blöjor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prova med att sätta henne på pottan med blöjan på och gör nån form av belöningssystem tex, klistermärken.

Vårt troll har precis slutat med blöjor (dagtid för drygt 3mån sedan) & han fyller nu 5år om en månad,,,,,han har dock nattblöjan kvar än då det inte funkar riktigt än (han är dyblöt i blöjan på mornarna när han vaknar trots att han inte dricker nå kvällstid),,,men vi ska köra ett testrace nu i sommar nattetid då vi båda är lediga

• JAG är BÄST
    Monismonis skrev 2012-06-26 17:46:57 följande:
    Jo, jag tänker också att de slutar förr eller senare men jag börjar få påtryckningar från omgivningen och känner mig lite stressad. Någonting får mig att känna att vi är "sent ute". Fast klart allt är relativt. 5 år är ju ännu senare. Hur har er omgivning reagerat? 
    Trollet är "sen" eftersom han är adopterad och har bara varit här i landet drygt 2 1/2år,,,så i själva delen att bli blöjfri så så är han mentalt bara drygt 2 1/2år,,,men folk i vår omgivning fattar inte det,,så jag har rytit ifrån flertalet gånger!!!!

Folk ser bara han faktiska ålder som är om en månad 5år men hans "adoptivålder" är bara drygt 2 1/2år.......
    Han har ju en ryggsäck han bär på som han måste bearbeta först innan han själv känner sig mentalt redo att släppa blöja helt.

Jag känner barn som INTE är adopterade som är i 5års åldern so har blöja nattetid.
  • JAG är BÄST
    skogsvitter skrev 2012-06-26 18:06:09 följande:
    Och det här är just vad jag menar i inlägget ovan

Till skillnad från de flesta andra råd här tycker jag att man helt ska undvika att göra en sån grej av det, med spelande pottor, klistermärken och världens ståhej med belöningar av alla de slag. Det låter bara överdrivet och extremt överfokuserat i mina öron.
    Alla barn är olika,,men det vet du väl redan??Foten i munnen
  • JAG är BÄST
    Monismonis skrev 2012-06-26 18:08:14 följande:
    Ja, det har jag också tänkt. Nu vet jag inte längre vad som är bäst. 
    Som sagt ALLA barn är olika,,,,,vissa saker funkar för vissa barn,,,jag fick tipset att köra med belöningssystem med trollet för inget annat funkade...Nu är han blöjfri helt,,han både kissar & bajsar i pottan (då han slutade dagtid med med blöjan så kissade han bara på toa & bajsade i blöjan,,,nu är trollet en sån som älskar överrraskningar och gillar just detta med klistermärken så vi sa,,han får ett varje gång han bajsade i toan,,,,nu flyter bajseriet även på UTAN klistermärken trots han har kartor kvar
  • JAG är BÄST
    skogsvitter skrev 2012-06-26 18:11:39 följande:
    Absolut. Alla föräldrar med. Jag tycker ändå det är överfokuserat med spelande pottor och belöningar till höger och vänster. Oavsett modell på barn
    Men då kan du ju inte tycka att alla barn 6 föräldrar är olika eftersom du tycker det är överdrivet med spelande pottor, klistermärken mm,,,,,

Enligt dig så ska ju alla köra efter en och samma mall,,eller hur?
  • JAG är BÄST
    skogsvitter skrev 2012-06-26 18:38:19 följande:
    Kanske mer riktat till TS dock, och andra som funderar på belöningssystem. Ni har ju redan kommit ur det med er pojke om jag förstod rätt JAG är BÄST?
    Dagtid ja,,men natten finns kvar
Svar på tråden Råd kring potträning