Inlägg från: Charlottetott |Visa alla inlägg
  • Charlottetott

Råd kring potträning

Får jag stjäla tråden lite??
    Min son är 2,5 och vill heller inte, men han
    Kan känna av att han är kissenädig (om
    Han inte är jätte upptagen med något) även när han har blöja så kan han säga - jag har kissat. Och sen tar han av sig den. När vi tig fram barnpoolen ute så gick han ur poolen och kissa i gräset och när han varit naken när de var varmt så sprang han ut på altanen och kissa ute.

Problemet är att han vill inte va utan blöja? Inte heller sitta på pottan/toa ring. Vi har provat med klistermärlen mm.

Ibland säger han att han är kissenödig
    Men när han inser att han måste lämna leken för att gå på "toa" så blir han jätte arg och vill inte alls. Och vill ju inte sätta han hysterisk på pottan så de blir negativt. Några gånger har vi lockT han till att kissa men så skyndar han Sig så att han bryter strålen. Dvs inte kissar klart.
    Några minuter senare kommer en skvätt till (ofta på golvet) och yttligare några minuter senare kommer en skvätt till. De är som
    Om han inte har "tid" att kissa klart... Vad gära? Är han inte mogen?

• Charlottetott

Skogsvitter: får prova de. Dock har han innan föredragit toaringen framför pottan och hela holken blir svår att flyttA^^

Känns som om att han tyckte de va kul med potträning eb stund för att helt bojkotta de nu

Svar på tråden Råd kring potträning