Har ditt barn det där "lilla extra"?
Oavsett om det är i form av utseende eller personlighet så är frågan densamma.
Har ditt barn det där "lilla extra" som får andra (utanför familjen) att smälta inombords? 
Oavsett om det är i form av utseende eller personlighet så är frågan densamma.
Har ditt barn det där "lilla extra" som får andra (utanför familjen) att smälta inombords? 
Vi lever i en grym värld där barn med ett mer vackert ansikte behandlas bättre av lärare och får bättre betyg (det gjordes en undersökning på detta).
Utseende har en stor betydelse i vårt samhälle, att säga något annat är att vara oärlig.
Vi lever i en grym värld där barn med ett mer vackert ansikte behandlas bättre av lärare och får bättre betyg (det gjordes en undersökning på detta).
Utseende har en stor betydelse i vårt samhälle, att säga något annat är att vara oärlig.
Ja, svarar jag.
Känns en smula självgott, men faktum är att väldigt många vuxna ser nåt alldeles speciellt i vår lille lintott. Han är väldigt söt och så har han charm som han vet hur man använder. Sin ringa ålder till trots.
Nej det tror jag faktiskt inte tyvärr. För mig som mamma är det helt obegripligt eftersom i mina och familjens ögon har han verkligen det lilla extra och mer därtill.
Men jag har ju märkt att många andra (ej familj) hellre gullar med andra ungar än min son och inte verkar ta särskilt mycket notis om honom.
Mina barn har det där lilla extra just för att jag är deras mamma. Jag vet att jag inte är objektiv(!) för all min kärlek till mina barn förblindar mig på just den punkten. Men jag tycker det är vackert att det är så.
För att komma någonstanns med en sådan här fråga/tråd tror jag att man först måste stasa ut vad det där "lilla extra" är. För vi har nog många olika uppfattningar om det. För min del kan jag inte sätta fingret på det alls, kanske kemi-uppfostran-charmighet-empati-glädje-humor. Eller i all enkelhet vad barnet/den vuxna framför får en att känna och tänka. För min del är positiv energi som en del kan förmedla det lilla extra.