• xerox

Currylinjer

Jag och min familj bor i ett hus som verkar ha currylinjer. Det stör oss som personer, jag till exempel känner mig kraftlös och vaknar aldrig utvilad. Jag vet inte vad vi ska göra, kan man bli av med dem? Jag känner att jag inte orkar längre. I sovrummet där linjen uppenbarligen går är det svårt att möblera om eftersom sovrummet är litet.. Känner mig helt maktlös inför detta fenomen. Någon som kan hjälpa?

• Svar på tråden Currylinjer
  • xerox
    Din mamma skrev 2012-06-27 10:39:12 följande:
    Va? Aldrig hört talas om.

Googla på det.. Det finns massor i ämnet :) även kallad magnetfält
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Din mamma skrev 2012-06-27 10:39:12 följande:
    Va? Aldrig hört talas om.
    Det är pseudovetenskapligt definierade linjer som handlar om en påstådd jordstrålning som kan störa sömn, orsaka allergier, cancer och övriga sjukdomar, förstöra elektronik och allt möjligt annat negativt.

Det finns inga som helst belägg för att något sådant existerar, strålningen kan inte mätas och inga studier har visat på positivt resultat för sjukdomar osv (alltså att en ökning sker).
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • xerox
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-06-27 11:14:05 följande:
    Det är pseudovetenskapligt definierade linjer som handlar om en påstådd jordstrålning som kan störa sömn, orsaka allergier, cancer och övriga sjukdomar, förstöra elektronik och allt möjligt annat negativt. Det finns inga som helst belägg för att något sådant existerar, strålningen kan inte mätas och inga studier har visat på positivt resultat för sjukdomar osv (alltså att en ökning sker).

Vetenskapligt bevisat eller ej; jag känner av dem och mår dåligt av dem.
  • xerox
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-06-27 12:47:37 följande:
    Kanske, kanske inte. Det är mycket svårt att veta utan studier som eliminerar andra faktorer.

Det tycker inte jag. Eftersom jag inte har några andra faktorer i mitt liv som gör att jag skulle kunna må dåligt. Dessutom märker jag en enorm skillnad i mitt mående när jag är hemma och när jag inte är det.
  • Ellaria
    xerox skrev 2012-06-27 12:51:56 följande:
    Det tycker inte jag. Eftersom jag inte har några andra faktorer i mitt liv som gör att jag skulle kunna må dåligt. Dessutom märker jag en enorm skillnad i mitt mående när jag är hemma och när jag inte är det.
    Du har hört talas om placebo, va? Nocebo också, antar jag?
    You know nothing, Jon Snow
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    xerox skrev 2012-06-27 12:51:56 följande:
    Vilket kan förklaras på många olika sätt. Dels rent praktiska saker, ditt hem kanske har någon form av mögel eller liknande eller kanske något lågfrekvent ljud som påverkar dig. Dels handlar det om att du kan vara invand med att må sämre hemma/platser där du tror att det finns Currylinjer, undermedvetet alltså. Det finns många förklaringar som måste undersökas innan man kan dra en sådan slutsats som att det skulle vara ett helt obelagt fenomen som är orsaken.

Är du inte intresserad av att förstå den saken är det inte mycket att göra men så ligger det till i alla fall, det är en biprodukt av vår avancerade hjärna och alla vetenskapliga metoder har utvecklats för att eliminera eller minska det problemet.
  • xerox
    Ellaria skrev 2012-06-27 12:55:18 följande:
    Du har hört talas om placebo, va? Nocebo också, antar jag?
    You know nothing, Jon Snow

Ja.
  • xerox
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-06-27 13:03:41 följande:
    Vilket kan förklaras på många olika sätt. Dels rent praktiska saker, ditt hem kanske har någon form av mögel eller liknande eller kanske något lågfrekvent ljud som påverkar dig. Dels handlar det om att du kan vara invand med att må sämre hemma/platser där du tror att det finns Currylinjer, undermedvetet alltså. Det finns många förklaringar som måste undersökas innan man kan dra en sådan slutsats som att det skulle vara ett helt obelagt fenomen som är orsaken. Är du inte intresserad av att förstå den saken är det inte mycket att göra men så ligger det till i alla fall, det är en biprodukt av vår avancerade hjärna och alla vetenskapliga metoder har utvecklats för att eliminera eller minska det problemet.

Mögel är uteslutet eftersom huset är nogrannt kontrollerat av anticimex bla. Currylinjer är inget jag reflekterat över tidigare, alltså inget som jag gått och varit medveten om förrän nu. Har googlat och läst och jämfört med mitt mående. Är öppen för andra teorier, självklart, det har gått till den gränsen att jag bara vill leva normalt. Försöker inte att hitta fenomen som orsaker, har rannsakat mig själv på många plan innan. Men hittar ingen orsak eller anledning till att jag mår dåligt just nu i mitt liv.
Svar på tråden Currylinjer