xerox skrev 2012-06-27 13:21:47 följande:
Mögel är uteslutet eftersom huset är nogrannt kontrollerat av anticimex bla. Currylinjer är inget jag reflekterat över tidigare, alltså inget som jag gått och varit medveten om förrän nu. Har googlat och läst och jämfört med mitt mående. Är öppen för andra teorier, självklart, det har gått till den gränsen att jag bara vill leva normalt. Försöker inte att hitta fenomen som orsaker, har rannsakat mig själv på många plan innan. Men hittar ingen orsak eller anledning till att jag mår dåligt just nu i mitt liv.
Det var exempel på att alla saker inte är uteslutna, inget annat.
Jag misstänker starkt att dina symtom överensstämmer även med andra sorters pseudovetenskapliga fenomen, det handlar helt enkelt om att folk länge förklarat "oförklarliga" (egentligen oförklarade) symtom med saker som currylinjer, "tungmetallsförgiftning" (obs, inte äkta tungmetallsförgiftning), elöverkänslighet eller liknande. Symtomen är givetvis äkta och kan vara liknande men det betyder inte att de har samma orsaker hos alla personer. Hos någon kan det bero på stress och hos en annan kan det bero på järnbrist, trots det vill vi gärna se att samma symtombild har samma orsak (vilket var ett problem i antik medicin).