• Anonym

Smslån/mikrolån?

Jaa, jag vet att smslån bara är skit och att man ska undvika det.

MEN! Jag har betalningsanmärkning, och behöver verkligen 5000 kr NU, och det är kris. Har kollat runt i släkten men har ingen som kan betala mig. Jag tvingas annars att skjuta upp en del räkningar till nästa månad, vilket gör att jag nästa månad har dubbelt att betala iaf. Så det gör egentligen ingen skillnad om jag har detta lån.
    Jag får ingen lön eller a-kassa denna månad. Nästa månad får jag däremot en bra lön, och kan då betala tillbaka detta.

Så, inga pikar om att smslån inte är bra eller så. Vet redan det. Det jag undrar är vilken sida som är bäst? Om man nu måste ta ett sånt här snabblån, vilket är då bäst? https://www.ferratum.se/ den sidan verkar bra? Men får man ha betalningsanmärkning då?  

• Svar på tråden Smslån/mikrolån?
  • Amy27

Men är det inte bättre att du isf skjuter upp några räkningar?
    Det blir ju samma sak i slutändan.

• Anonym
    Amy27 skrev 2012-06-27 13:44:50 följande:
    Men är det inte bättre att du isf skjuter upp några räkningar?
    Det blir ju samma sak i slutändan.
    Fast behöver pengar till mat ändå. Måste kunna leva..
  • Vinterankan

Om du har räkningar som går att skjuta upp till nästa månad så blir det ju bättre ekonomiskt sett att betala de då det i så fall bara blir 5 000 extra nästa månad. Om du tar sms-lån på 5 000 så får du ju betala något mellan 5 500 och 6 000 nästa månad (enligt de avgifter som jag googlade fram). 

• Trisse85

Så vitt jag vet får man inte ta något lån med betalningsanmärkningar. Inte ens microlån/smslån

• Topcom

Hur hade du tänkt dig att kunna betala lånet nästa månad då?

• Anonym
    Sthlmsparlan skrev 2012-06-27 13:49:09 följande:
    Hur hade du tänkt dig att kunna betala lånet nästa månad då?
    Det står i TS.
  • Amy27

Trisse85: det får man. Finns ett fåtal "banker" som lånar ut men räntorna är skyhöga.

• Erki

Ring till några av de du har räkningar hos och fråga om du får skjuta upp en månad istället och förklara. Borde inte vara några problem.
    Bättre det än att betala skyhög ränta på 5.000kr

Svar på tråden Smslån/mikrolån?