Inlägg från: mammsilon |Visa alla inlägg
  • mammsilon

Vinterbebisar i Södertälje

hejsan, jag hänger på här, Bf 4/12, bor ca 20 min från södertälje men går till min bm där och är där en hel del så här kanske man kan hänka på!

• mammsilon
    frugrahn skrev 2012-07-07 08:37:27 följande:
    Välkommen! Efterlyste ju andra gravida i området så då räknas helt klart 20 min från Södertälje! 
    Är det första barnet? 

motervägen går snabbt, sambon är uppvuxen och från Södertälje!

det är 3e barnet!   
  • mammsilon
    et3vema skrev 2012-07-07 09:34:49 följande:
    Ja, jag och min storebror har tätt mellan oss också och vi har alltid kunnat umgås och leka med varandra. Man har aldrig behövt ha tråkigt! Ja, jag har börjat känna rörelser sen någon vecka tillbaka. Fast man varit med om det förut så känns det ändå jättehäftigt!

min son kommer vara 1,5 år när lillasyster kommer...känns bra!
  • mammsilon
    et3vema skrev 2012-07-07 09:39:26 följande:
    Hehe ja det vet jag. Vi är ju med i två andra trådar tillsammans ;) mellan våra barn kommer det vara 1 år och 8 månader. :)

ja men jag tyckte jag kände igen dig, haha... är med i en himla massa trådar nu känner att jag inte hänger med, får sätta fokus på en istället hehe
  • mammsilon

nä, det är väl inte det!

jag gick aldrig i någon "gravidgrupp" när jag väntade sonen,,så det är trevligt att prata här

vilket mvc går ni på?

ska ni föda i södertälje?     

• mammsilon
    et3vema skrev 2012-07-07 10:32:55 följande:
    Näe det gjorde inte jag heller, har de ens såna i Södertälje? Jag går på Oxbackskliniken, du med va? Jag kommer mest troligt att föda i södertälje, om de godkänner snitt. Annars kommer vi kolla någon annan stans. Du då?

japp jag går också på oxbacken

varför snitt?

vi väntar på remiss för aurora bm på södertälje, känns det bra kommer vi föda där, tidigare 2 gånger har vi fött i Nyköping med en bra och en dålig erfarenhet   
  • mammsilon

med första barnet gick jag först på luna mvc och där skulle jag gå i en "mamma grupp" där gravida kring samma månad skulle träffas och sen har man träffar efter förlsonningen, som i en vanlig mammagrupp..men hann aldrig så långt..

• mammsilon
    et3vema skrev 2012-07-07 11:01:17 följande:
    Jag väntar också på remiss därifrån. Min BM sa att den skulle komma efter sommaren pga att de har semesterstängt nu. Jag vill ha snitt för att min förra förlossning var väldigt lång och jobbig. Fick den svåraste graden av sfinkterruptur och jag har fortfarande ont dagligen pga förlossningen. Det är definitivt inget jag vill genomlida igen! :)

okej, samma som för mig då!

jag blev igångsatt med sonen och förlossningen blev så jäkla lång, jag mådde piss och till slut kom han ut med sugklocka, han sträckte hela nacken och vi fick gå till en sjukgymnast i flera månader efter, jag förlorade massa blod och sprak så himla mycket, så mycket att jag fortfarande har ont, det var något stort inre blodkäl som brast, jag fick även spinalhuvudvärk (drabbar 1 på 100) och det tog jätte lång tid innan dom gjorde en operation, jag var sängliggandes 1 ½ månad efter min sons förlossning och har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.

jag vill våga tro att jag kan klara att föda barn, jag TROR att jag vill föda vaginalt, men när jag tänker på sonens förlossning får jag bara rysningar, vet inte om jag kommer klara av det. Därför ska jag be om att få ett sk förlossningsavtal där jag kommer ha en hel del punkter och en punkt kommer vara att om jag blir stressad, öppnar mig för lite, att förlossningen blir väldigt lång har jag rätt att avbryta och kräva snitt så länge det går.

man kan också få beslut om att ha en egen aurora bm med på förlossningen, vet inte hur lätt det är att få igeom men jag tänker pröva, efter allt vi gått igenom så borde det inte vara några problem, jag tyckte dom var super bra på södertälje, iaf nu när vi var på ul då fick vi häla på specmvc!       
  • mammsilon
    et3vema skrev 2012-07-07 11:01:17 följande:
    Jag väntar också på remiss därifrån. Min BM sa att den skulle komma efter sommaren pga att de har semesterstängt nu. Jag vill ha snitt för att min förra förlossning var väldigt lång och jobbig. Fick den svåraste graden av sfinkterruptur och jag har fortfarande ont dagligen pga förlossningen. Det är definitivt inget jag vill genomlida igen! :)

googlade på "sfinkterruptur" har aldrig hört det ordet förut, det låter ju precis som det jag fick..
  • mammsilon
    et3vema skrev 2012-07-07 11:32:30 följande:
    Jaha har du inte? Jo, men det är säkert det du fått. Det står i förlossningsjournalen vilka skador man fått ju. Jag börjar gråta varje gång jag kollar i min journal, tycker det är jättejobbigt att tänka så mycket på förlossningen. Jag kan inte ens tänka mig en vaginal förlossning, får jag inte snitt kommer jag att få panik. Sjukt jobbig känsla!

har inte ens fått dom, borde kanske be om att få dom.
    efter att ha tänkt efter och funderat massor tror jag att jag vill försöka få igenom ett snitt.
    varför ska jag utsätta mig själv för det här igen, och för VEM ska jag bevisa att jag kan föda barn? föda barn har jag redan gjort 2 gånger och båda gångerna var sjukt jobbiga.

varför slita upp ett sår bara för att "man ska föda vaginalt" , nä känns onödigt. ska prata om detta med min bm nästa gång jag ska dit, och om dom bara läser igenom mina papper kommer dom se att det har varit jobbigt.

när var det du hade bf?

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje