et3vema skrev 2012-07-07 11:01:17 följande:
Jag väntar också på remiss därifrån. Min BM sa att den skulle komma efter sommaren pga att de har semesterstängt nu. Jag vill ha snitt för att min förra förlossning var väldigt lång och jobbig. Fick den svåraste graden av sfinkterruptur och jag har fortfarande ont dagligen pga förlossningen. Det är definitivt inget jag vill genomlida igen! :)
okej, samma som för mig då!
jag blev igångsatt med sonen och förlossningen blev så jäkla lång, jag mådde piss och till slut kom han ut med sugklocka, han sträckte hela nacken och vi fick gå till en sjukgymnast i flera månader efter, jag förlorade massa blod och sprak så himla mycket, så mycket att jag fortfarande har ont, det var något stort inre blodkäl som brast, jag fick även spinalhuvudvärk (drabbar 1 på 100) och det tog jätte lång tid innan dom gjorde en operation, jag var sängliggandes 1 ½ månad efter min sons förlossning och har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.
jag vill våga tro att jag kan klara att föda barn, jag TROR att jag vill föda vaginalt, men när jag tänker på sonens förlossning får jag bara rysningar, vet inte om jag kommer klara av det. Därför ska jag be om att få ett sk förlossningsavtal där jag kommer ha en hel del punkter och en punkt kommer vara att om jag blir stressad, öppnar mig för lite, att förlossningen blir väldigt lång har jag rätt att avbryta och kräva snitt så länge det går.
man kan också få beslut om att ha en egen aurora bm med på förlossningen, vet inte hur lätt det är att få igeom men jag tänker pröva, efter allt vi gått igenom så borde det inte vara några problem, jag tyckte dom var super bra på södertälje, iaf nu när vi var på ul då fick vi häla på specmvc!