Inlägg från: EmelieJ |Visa alla inlägg
  • EmelieJ

Vinterbebisar i Södertälje

Hej!

Tänkte hänga med här om det är okej. :) Bor i Nykvarn och väntar mitt andra barn.

Ligger dock en del efter er, är "bara" i v10 och beräknad till 19/3.

Är just nu sjukskriven pga vidrigt illamående, som jag innerligt hoppas går över snart!

• EmelieJ

Tack. :) Han är 16 månader, så det kommer bli nästan exakt 2 år mellan dom. :)

• EmelieJ

Åh, vad roligt! Vi ska oxå kolla könet, om det går att se. Känner att mest praktisk vore ju om det blir en till kille med tanke på kläder och leksaker. Men det vore samtidigt väldigt roligt med en tjej så man har en av varje. :)

Är hur nyfiken som helst, men får ju vänta ca 8 veckor till.

• EmelieJ

Ja och nu har man ju en som tar upp all ens tid oxå. :)

Jag är inne på fjärde veckan med grymt illamående så jag tycker det går ganska segt faktiskt. :/

• EmelieJ

Med första mådde jag illa i 2v sen mådde jag hur bra som helst. Men nu är jag som sagt inne på 4:e veckan, är sjukskriven till sista augusti så jag hoppas det ger sig snart. Jätte jobbigt att inte kunna äta. :(

• EmelieJ

Har provat några tabletter som jag inte kommer ihåg namnet på, men dom hjälpte inte ett skit. Men det är som du säger, bara inte magsäcken blir tom så fungerar det lite bättre. Tycker dock inte om att småäta, men måste man så måste man. :)

• EmelieJ

Jag och min sambo var på förlossningsföreläsningen som är på sjukhuset när jag var gravid med första. Jag tyckte den var jätte bra. :) Mycket info om smärtlindring.

Sen gick jag själv på en ammningskurs och en förlossningskurs som handlade mer om vad som händer i kroppen när det sätter igång, och så fick vi prova profylaxandas och sånt. Men det var i grupp vid Mvc.

Jag tycker det var jätte nyttigt att gå på det som erbjuds just med första barnet för iaf jag kände mig helt vilsen innan den lille kom. :)

• EmelieJ

Välkommen Anna!
    Vad roligt, då ska vi ha nästan samtidigt och jag bor oxå i Nykvarn.
    Jag går in i v19 imorgon, har bf 16 mars. :)

• EmelieJ
    kickan89: Jag har bf 16/3 så här blir det ingen12:a, får jag verkligen hoppas. :)

OktoberBebis2012: På slutet av min förra graviditet fick jag jätte mkt vätska i kroppen, gick ner 14kg dom första 14 dagarna efter förlossningen, och precis som F Lycklig kissade jag massor. Så jag tyckte det gick ganska fort att bli av med vätskan. :)

Allblack: Jag har oxå bara positivt att säga om Södertälje, jätte bra bemötande och kände mig trygg under förlossningen och på BB sen tog dom jätte bra hand om oss. :)
  • EmelieJ

Jag är med i en fb-grupp från när sonen föddes, tycker det är bra. Så jag hänger gärna med. :)

• EmelieJ

Glömde skriva att jag var på rul igår. Var jätte nervös men det gick så bra så. :) Allt såg fin fint ut, och moderkakan som dom misstänkte låg lågt gjorde inte alls det, så jag behöver inte oroa mig för att behöva snitt. :)
    Blev flyttad 3 dagar så bf 19 mars och hon tyckte att det såg ut som en liten tjej. :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje