Inlägg från: mammsilon |Visa alla inlägg
  • mammsilon

Vinterbebisar i Södertälje

tiden går så sjukt snabbt, ibland så glömmer jag ens att jag är gravid för att det är fullt upp med sonen, men idag är jag halvägs, v 20!! wiho

fick också hem mina nya emmaljungadäck som jag budade hem på tradera för 500 spänn, mycket nöjd

var på babyland och kollade vad det skulle kosta att beställa nya och då skulle dom kosta 500 spänn styck, så jag är nöjd och glad och tycker att jag gjort värsta kapet haha!   

• mammsilon
    frugrahn skrev 2012-07-10 14:15:58 följande:
    Mammsilon: vilket kap du gjorde på tradera! Vad för vagn har du? Vi har börjat titta på vagn och är inne på att skaffa en Emmaljunga faktiskt, har du trivts med din?

Välkommen spiran86!! Min förhoppning med denna tråd var just att hitta fler i närheten då jag inte känner många heller i denna stan :) lycka till på RUL på tisdag, själv har vi tid först 6 aug.. Evighet dit! :) hur mår du?

ja verkligen

jag har en Emmaljunga duo, jag är så himla nöjd! 
    jag har 2 vagnar, en brio sing som jag inte alls är nöjd med, vagnen är stum, bred och funkar inte alls på tex kullersten och grusvägar, sämsta köpet ever.

Emmaljungan är SÅ bra! liggdelen är stor och rymlig, du kan ha den länge, inbyggt myggnät och inneficka i liggdelen, rejäla stötdämpare, stora hjul, du kan gå precis överallt inga problem på vintern tex med brion går det inte att gå ute med på vintern ifall det ej är plogat.

sittdelen till Emmaljungan är strålande, också stor rymlig, fullt liggläge och en suflett som är lång, och skyddar barnet mot solen, jag ÄLSKAR den!

tex med Brio singen så är det ergonomisk sittdel, bara 2 lägen, ett sittläge och ett liggläge helt jäkla värdelöst och sufletten är super kort så barnet får solen i ögonen hela tiden och varje gång du ska fälla ihop den måste du montera bort ligg eller sittdelen. nä ush jag ogillar den vagnen!

köp en emmaljunga! och en bra bärsele...           
  • mammsilon
    spiran86 skrev 2012-07-10 12:33:55 följande:
    Hej, hoppar in här. Jag är gravid med nr 3, bf 9/12, men snittad ca 7 dagar innan. Vi har precis flyttat till geneta. Känner knappt någon i Södertälje. Tjejerna är 7 och 5, dock bor den äldre hos sin pappa.
    På tisdag är det äntligen dags för rul!

välkommen va roligt!
    är helt inne på snitt nu, får jag fråga varför du ska snittas? 
  • mammsilon
    spiran86 skrev 2012-07-10 15:05:30 följande:
    mammsilon, tack. Det blir automatiskt snitt med trean, då jag fått de andra två med snitt. fått även preliminärt datum redan 4/12!! Känns läskigt att veta. Men det kan ändras efter rul. men någon gång runt 4 december kommer lillfis ut.

okej, åh va spännande
    jag väntar remiss till aurora, så får jag se hur dom ställer sig till ett snitt, men nu är jag nästan helt säker på att jag vill ha det!

har du några bra erfarenheter om snitt? vill bara höra bra saker:P känner till alla risker hit och dit..Flört   
  • mammsilon
    spiran86 skrev 2012-07-10 15:17:55 följande:
    Ser snack om vagn. vi velar mellan Emmaljunga classic sport

vi har duo classic och bor på landet, är som sagt super nöjd!!
  • mammsilon
    spiran86 skrev 2012-07-10 15:17:04 följande:
    mammsilon, jag fick bråka till mig snitt nr två via anima (som Aurora) i Huddinge. Dock fick jag rätt. jag åkte hem 27h efter snittet smärtfri!! Hoppas på liknande dröm upplevelse med trean! Med ettan var det akut snitt, även den var bra, men vid planerat fick jag ha bebisen hos mig hela tiden

Inget negativt alls att säga om snitten. så har kanske haft tur? Vete tusan, men otroligt nöjd med upplevelserna.

okej, ville du ha snitt med 2an pga det som hände med ettan?

undrar hur svårt det igentligen är att få igenom ett snitt, men jag har en ganska lång journal som dom kan få kolla i så jag hoppas att det inte blir svårt, för någon vecka sedan var jag helt inställd på snitt men nu känner jag bara "nä vafan" det har varit jobbigt nog...

skönt att du inte haft några porblem hoppas du får samma upplevelse nu igen, vi har fått bf 4/12 så ungefär samtidigt ska vi ha!    
  • mammsilon
    spiran86 skrev 2012-07-10 15:27:35 följande:
    Mammsilon, jag blev överkörd helt vid första snittet. Hade doula med mig, alla pratade med henne, inte med mig. Ingen kontroll över läget alls. så med tvåan var jag livrädd. Ville ha snitt, aldrig mer hamna i sådan sitts. Och det beviljades efter 3 samtal hos anima.

Kände lite nu med trean att jag hade gärna försökt vaginalt.'men är för riskfyllt, så blir tredje snitt. anima/Aurora är bra, där kan du bolla tankar om din oro, få hjälp osv.

åh vad jag känner igen det där, har lite längre bak i tråden skrivit om min förslossning som var hemsk, ingen berättade heller för mig vad som skulle ske.

väntar med spänning på att få komma dit då, har tidigare fött i nkp, men testar södertälje denna gång  
  • mammsilon
    spiran86 skrev 2012-07-10 15:34:41 följande:
    mammsilon, ska bläddra igenom vad som skrivits innan ikväll. Avskyr hur man pratar över huvudet på patienten. Vid planerade snittet berättade de allt för mig. Så skönt!
    Jag har valt Huddinge som sjukhus, tjejerna är födda där, så även trean kommer där.

ja, det är hemskt, man får lixom panik, jag är kanske ett kontrollfreak men efter att ha förlorat ett barn i  intrauterint dödsfall med jobbig förlossning så kanske man blir sån, eller vad vet jag bara en nojjig morsa haha.

jag har också varit sugen på huddinge eftersom där har dom alltid barnläkare på plats, det har dom varken i Nkp eller Stälje, vi fick invänta barnläkare flera timmar med sonen i Nkp, väldigt jobbigt. Och det är nog det enda som skulle få mig att välja Huddinge  
  • mammsilon

hej, hur mår ni alla?
    vi har varit på rul och allt såg bra ut!

kram  

• mammsilon
    Smulan1102 skrev 2012-07-29 10:06:59 följande:
    Hej!

Jag mår så där. Haft en härlig vecka i Turkiet med killen. Där fick han känna sparkarna första gången. :) lycka! Men nu
    Är jag tokförkyld! Hostar och har ont i öronen! Hur mår ni andra?

men så skönt med semester, mysigt med första sparkarna

jag är förkyld och sonen, måste boka tid på på VC imorgon, har verkar vara allergisk mot myggbett han är supersvullen vid handleden och har som stora bölder på huvudet...här är det aldrig lugn och ro utan alltid något som händer..   
  • mammsilon

här är allt bra, Imorgon fyller vår stora kille 1 år!!! kan knappt fatta hur snabbt ett år gått.
    på Lördag är det namngivelse, 42 pers blir vi, herregud, har planerat i 3 månader nu och jag fixar med allt in till det sista, inte ett dugg stressad hua mig!

hoppas ni får en härlig helg, nu ska jag baka tårta och fixa lite!!

kramar    

• mammsilon

hej alla
    jag har verkligen varit helt off hela sommaren gällande datorn, har lixom inte tid!

hur mår ni alla?

jag mår bra, har lite foglossning men är i v.29 nu så det känns som att det börjar närma sig      

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje