Inlägg från: frugrahn |Visa alla inlägg
  • frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Ja, barnet tar vad den behöver som tur är :) själv slapp jag att spy men hade svårt att äta pga rejält illamående. Är inte mer hungrig än normalt heller så jag har inte ens gått upp ett kilo än. Men det får bli mindre mat oftare framöver istället :)

• frugrahn
    spiran86 skrev 2012-07-15 08:42:22 följande:
    Åh vad jag längtar tills tisdag!! Då äntligen rul!!
    Härligt! Det är skönt att ha lite milstolpar då och då :) 
    Nu är vi iväg på semester och tar det lugnt, har i helgen gått igenom lådan med babykläder som min mamma sparat, lite kommer vi allt att använda till Kotten, bland annat stickade mamma små koftor och saker till mig och min bror som blir så söta och värmande till vintern! 
  • frugrahn
    mammsilon skrev 2012-07-29 09:45:53 följande:
    hej, hur mår ni alla?
    vi har varit på rul och allt såg bra ut!

kram  
    Hej!
    Sista dagen på semestern så det är lite vemodigt. Mår annars ganska så bra faktiskt men får lie illamående perioder men det kanske snarare beror på att semestern lidit mot sitt slut och jag vill ha mer av den varan ;)

Härligt med rul! Blev bf flyttat för er?
    Vi har RUL nästa måndag och det känns väldigt spännande :)

Smulan1102: Jag har också varit riktigt förkyld nyligen, inte roligt alls! Hoppas alla ni som är förkylda mår bättre snart!

• frugrahn

Hej, hur mår ni alla?

På måndag ska vi äntligen på RUL! Är otroligt förväntansfull och längtar efter att se hur kotten vuxit. Vi har inte tänkt ta reda på könet dock utan vill bara se att allt är bra och få veta när h*n blir beräknad.
    Efter denna undersökning så blir det att på allvar börja planera!

• frugrahn
    mammsilon skrev 2012-08-02 20:11:03 följande:

här är allt bra, Imorgon fyller vår stora kille 1 år!!! kan knappt fatta hur snabbt ett år gått.
    på Lördag är det namngivelse, 42 pers blir vi, herregud, har planerat i 3 månader nu och jag fixar med allt in till det sista, inte ett dugg stressad hua mig!

hoppas ni får en härlig helg, nu ska jag baka tårta och fixa lite!!

kramar    

Vad roligt! Man får inte glömma bort att njuta, de växer ju så fort har jag hört många säga :) Lycka till med namngivelsen! Det kommer att gå galant om du planerat det så länge! 
  • frugrahn

Grattis till tösen!
    Vi har varit på RUL idag och blev flyttade -2 till 3 januari 2013. Liite mer marginal till årsskiftet ;) kollade inte upp vad det blir då vi vill ha den spänningen kvar :)
    Även varit hos bm idag och mitt järnvärde har gått upp så jag har god marginal ner till gränsen för att äta extra järn :)

• frugrahn

Igår kände maken för första gången hur det rör sig i magen, frågade flera gånger om jag var säker på att det inte var tarmrörelser

• frugrahn

Halva inlägget försvann!! Grr..
    Jaja... Får skriva från datorn sen kväll :)

Hur mår ni tjejer?

• frugrahn

Humöret går upp och ner för mig med men jag skyller på pendlingen, gör mig känsligare :P Trist med förkylning Smulan, hoppas du kryar på dig snart!
    Från nästa vecka kommer jag att jobba hemifrån på fredagar så det blir nästan som att gå ner i tid.

Så vad var det nu jag försökte skriva mer imorse från mobilen.. jo, jag fick intyga att det inte var tarmrörelser han kände och det var så mysigt att även maken fick känna hur Kotten håller på, vill ju att han ska vara så delaktig som möjligt och också få känna!

Smulan: har du börjat med järntabletter? Tänkte eftersom du är så trött? 
    et3vema: Vad pluggar du för något? Spännande med förskoleinskolning, kommer säkert att gå jättebra för din lille kille! 

• frugrahn

Järntabletter är verkligen inte kul, hoppas dina andra prover är bra! Själv tar jag just nu Blutsaft och dricker järnberikad juice för att hålla uppe värdena.
    Minns inte vad du jobbade med Smulan men det är ju inte värt att köra slut på sig och bara orka jobba..

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje