Inlägg från: et3vema |Visa alla inlägg
  • et3vema

Vinterbebisar i Södertälje

Jo det är klart det är praktiskt ;) Vi har iofs gett bort det mesta av sonens kläder till släktingar som fått barn efter oss. Plus att jag har en kusin som väntar en pojke strax innan oss, så alla pojkkläder har skickats till henne. så att vi får en flicka passar bäst för då kan vi ärva flickkläder istället ;)

Förstår att du är nyfiken, men jag tycker veckorna har gått fortare den här gången jämfört med förra graviditeten. Då var ju allt så nytt, nu glömmer jag typ bort vilken vecks jag är i ibland ;)

• et3vema

Ja det förstår jag! Jag mådde illa under 2-3 v i början, men nu mår jag jättebra. Hoppas att ditt illamående försvinner snart!

• et3vema

Tar du någonting emot illamåendet? Eller har du provat någon av alla de olika självbehandlingskurerna som finns? För mig funkade det någorlunda att aldrig låta magen bli helt tom. Brukade tvinga i mig typ vindruvor och så

• et3vema

Spiran: vad jobbigt! Lider med dig! Jo jag träffade henne. Oförståeligt hur hon kan få arbeta där när det är så stora kommunikationssvårigheter, hon förstår ju inte vad man säger och jag hade iaf väldigt svårt att förstå henne!

• et3vema

Är det babyexperten ni ska till frugrahn? Vi har köpt vår vagn därifrån. De är super där! Att de har prisgaranti är ju inte helt fel heller. Sen har de ofta olika erbjudanden, och de är otroligt kunniga och vill hjälpa till. Vi har varit på barnens hus i weda innan, och där kan de absolut inte tänka sig att visa någonting på vagnen, utan allt vi frågade om visade de i en katalog istället..

• et3vema

Jaha, kanske bara vi som har haft otur på barnens hus då ;)

På babyexperten har de ofta några vagnar hemma, eller de har iaf haft de som vi har frågat om. Men vi har ju bara kollat på syskonvagnar. Jo det är klart det är lite omständligare att ta sig dit. Man får väl jämnföra priser och sen avgöra vad man själv tycker är mest värt

• et3vema

Jag mår bra iaf. Har tyvärr blivit lite förkyld de senaste dagarna, precis lagom till skolstarten. Börjar ju plugga till förskollärare idag. Det ska bli jättekul, ser verkligen fram emot det!

Sonen var dålig förra helgen, troligen bara extrem trötthet efter första veckan på dagis. Han ville varken äta, dricka eller sova. Vi misstänkte halsfluss eftersom han inte ville äta något, men alla tester var negativa. Nu är han iaf helt bra igen som tur är. Det är jobbigt när de små mår så dåligt, när de inte kan säga precis vad som är fel. Det blir ju lite gissningslek ;)

Magen växer så det knakar. Mår bra förutom att jag får onda sammandragningar så fort jag går snabbare än en snigel, vilket är lite jobbigt ;) Inga foglossningar än så länge iaf vilket är skönt!

• et3vema

De har väl öppna förskolor på vissa kyrkor tror jag. Sen finns ju barnens hus, men där måste man betala 30 kr för att gå till. Jag var där ett par gånger med sonen, det är väldigt trevligt!

• et3vema

Jag var på förlossningsföreläsningen när jag var gravid med sonen. Den var helt okej, bra att få lite info om olika bedövningssätt :)

• et3vema

Ja det är den ju för mig med den hör gången ;)
    Någon föreläsning om amning hade de inte när jag var gravid sist, inte vad jag fick höra om iaf

• et3vema

När jag var på förlossningsföreläsningen när jag var gravid med sonen så gick de bara igenom olika bedövningsmetoder. Så känner du att du inte riktigt har koll så kan det absolut vara intressant även som omföderska

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje