Anonym skrev 2012-06-28 23:08:35 följande:
Jag är ca 143cm lång/kort.
Vet inte riktigt vad du vill veta, men har du några specifika frågor svarar jag gärna.
Är kort sen födseln dock, så inget som kommit som någon överraskning i mitt liv.
Då vi helt nyligen börjat ställa in oss på att hon troligen kommer att bli ca 145, så undrar jag bland annat (en kanske löjlig fråga) upplever du din längd som väldigt annorlunda? Vi bor i Stockholm och jag tittar nu ständigt på korta människor. Det finns ju ganska många, bland annat för att Stockholm är etniskt blandat. Men jag har så svårt att gissa, är de 155 eller 150 eller kanske ännu kortare? Undrar helt enkelt hur ovanlig är denna längd i dag. Känner du dig ovanlig i din längd?
Sedan undrar jag hur då upplevde din längd i tonåren? Då det är den tid då man mest av allt vill vara som alla andra.
Sedan rent allmänt vad har varit problem och vad är lätt att problematisera som inte är något problem. Hur "peppar" vi henne och hjälper henne att älska sig själv som hon är? Det kanske inte är något problem alls (längtar efter att höra)?