• Border

Gått 2 år nu...

För mig och sambon tog det 2,5 år innan jag blev gravid. Jag fick cellförändringar och var inne och blev skrapad. Tre månader senare var jag med barn

• Border
    Anonym skrev 2012-06-29 08:02:40 följande:
    Men kan verkligen cellförändringar påverka? Jag väntar på konisering pga mina cellförändringar. Sägs ju att det inte ska påverka.

Nej, jag vet inte. För min mamma tog det 19 år att bli gravid, hon blev det tre månader efter en skrapning. Men, som sagt, jag vet inte om det var det eller om det helt enkelt tog sig ändå
  • Border
    Anonym skrev 2012-06-29 08:12:22 följande:
    Men oj 19 år?! Verkar ju som att cellförändringarna va boven. Jag hoppas det också blir så för mig =)

Men cellförändringarna fanns inte där så länge, utan det verkade som att det var själva skrapningen som gjorde det lättare att bli gravid
  • Border
    Anonym skrev 2012-06-29 17:31:10 följande:
    Tack va gulligt av dig. Hur kan du ta reda på det? Får du ett namn på en bra en, så säg gärna till :)
    Du verkar kunna mycket om detta, kanske blir att jag inboxar framöver om lite råd :)

Nej men det förstod jag =) Tänkte mer som så att det kanske tog lite tid i sig, sen uppkom förändringarna som gjorde att de tog ännu längre tid. Men varför säger du skrapning, det är väll samma som konisering? Hehe. Undrar mest för att jag ska ju genomgå detta och undrar om det finns mer än ett sätt att ta bort det.

Jag vet inte om det är samma sak. Jag och min mamma skrapades, alltså det hyvlades bort en bit av livmodertappen
  • Border
    Anonym skrev 2012-06-29 19:27:25 följande:
    Okej, ja men jag tror det är samma sak. Man tar ju bort en bit från livmodertappen. Men det heter Konisering :)
    Ok Om jag får göra det någon mer gång skall jag bli sövd för det gjorde väldigt, väldigt ont att få bedövningen tyckte jag
  • Border
    Anonym (rädd) skrev 2012-07-01 08:41:44 följande:

Jag vet inte , jag har inte gjort cellprovet den sista gången pga rädsla , inte för resultatet utan för att det skulle göra så ont :( men jag har gjort dom 3 ggr och då har inget visats . Jag är nu 32 år , minns inte hur ofta man ska göra dom ..? Men min gynekolog har inte tagit upp det , inte ens pratat om det , så det har väl antagligen inget med saken att göra ... Men jag är så nojig ...

Alltså mina cellförändringar var väldigt nytillkomna för jag hade gjort cellprov tre månader tidigare. Jag gick till gyn för att jag tyckte att jag luktade illa där nere och då passade hon på att göra ett cellprov som visade att jag hade cellförändringar vilket jag inte hade tre månader tidigare
  • Border
    Anonym (rädd) skrev 2012-07-02 22:41:37 följande:
    Jag tycker att jag inte luktar något där nere samt inga konstiga flytningar, men man kanske inte alltid får en symptom ? Eller ?

Jag är 32 år nu, när började man med proven var det när man var 23 eller liknande..
    Iaf så gjorde jag dom 3 ggr , med det mellanrummet som är inom landstinget här i Norrland. Visade aldrig något.
    Nu den senaste gången jag fick en "inbjudan" till ett test avbokade jag den, tror det var förra året.
    Jag slutade med p-piller 2010 och fick inte tillbaka min mens, sedan gjorde dom ett gyntest och allt såg bra ut och sedan skulle jag vänta... tills 1,5 år hade gått då kunde vi fortsätta "leta fel" , det kunde ta länge för kroppen att "komma igång" eftersom jag hade ätit p-piller i flera år, drygt 12 år .
    Så nu har jag gått privat hos en jättduktig gynekolog men hon har aldrig ens nämnt detta med cellprovet, och hon har ju gjort gyn undersökningar VUL osv, fast man kanske inte kan se det utanpå, men man tycker att borde det vara en sak som kan " förstöra" drömmen om ett barn, så borde dom väl vara lite mer "på" och fråga samt kanske göra ett extratest, förstår ni hur jag menar ?

Jag blir iaf rädd när folk skriver att det KAN vara en faktor, måste nog prata med min gynekolog om detta efter sommaren, hon har semester nu..
    När jag gick till gyn för att jag luktade illa där nere så berodde det inte på cellförändringarna utan på att jag hade bakteriell vaginos. Jag hade inga symptom på cellförändringar
Svar på tråden Gått 2 år nu...