Anonym skrev 2012-06-29 08:31:25 följande:
Om dem kollat Amh och fsh vet jag inte. Blev en undersökning och prover. Litar på att Gun kollar det hon ska när jag är där för utredning. Ang sambons prov så väntar vi på svar. Men tror dem är normala. Jag har inte fått något för mitt höga värde av tsh. Enkrinologen tyckte inte jag ska ha något då min sköldkörtel är frisk. Min lutealfas ligger normalt runt 10 dagar. Dock hade jag 8 dagar förra månaden. Alldeles för kort. Förresten kollat inte Amh och fsh vid utredning?
Lita aldrig på att din gyn gör det som krävs

. Är det något jag fått lära mig så är det att alltid ha koll själv på det som behöver kollas. Om inte den personen i fråga som du går till inte kan hjälpa dig så sök ny hjälp av nån annan.
Tycker även att du ska söka en andra åsikt ang ditt tsh, jag vet vad många fetilitetsexperter (har haft kontakt med några av europasledande då jag själv inte fick den hjälp jag behövde här hemma) skulle säga om din enkriologs resonemang och svar till dig.
AMH och FSH är inte standard överallt när det gäller en fertilitetsutredning, särskilt inte om du är under 30 (nu vet jag inte hur gammal du är).
Har du gjort ett vaginalt kontrastultraljud så att dem har koll på att du har fri passage i dina äggledare?
Ang din LH-fas så skulle jag säga att den är lite i kortaste laget (inte katastrof men inte optimalt) men det är lätt reglerat.
Vart i sverige bor du?