• Anonym

Vi alla kommer att dö!

Hej! 

Med risk för att bli avstängd så tänkte jag ta upp ett ämne som egentligen är väldigt naturligt och som det pratas om för lite........ Lidande, sjukdom och död!  Detta är något som förr eller senare drabbar alla, åtminstone lidande och död. 

Hur tänker ni kring detta? 

• Svar på tråden Vi alla kommer att dö!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Obestämd
    Varför skulle du bli avstängd för det?

Nåja, för att svara på din fråga:
    Ja, det är ju så det är, det vet vi ju alla på olika plan. Det finns inget som kan förhindra det och, tja det finns väl ingen större anledning att lägga energi på den saken egentligen.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • lillajag82

Men varför tror du alla ska lida?

• Lufsan
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-06-29 18:57:31 följande:
    Obestämd
    Varför skulle du bli avstängd för det?

Nåja, för att svara på din fråga:
    Ja, det är ju så det är, det vet vi ju alla på olika plan. Det finns inget som kan förhindra det och, tja det finns väl ingen större anledning att lägga energi på den saken egentligen.
    Precis min tanke. Känns inte som en fråga jag behöver diskutera. Jag vet att jag kommer att dö någon gång. Men känner mig varken rädd eller upprörd över det än. Är för ung tror jag. 
    En dag i sänder.
  • Border

Ja, vi ska alla dö, det är det enda vi kan vara säkra på här i livet. Men lida gör ju inte alla som dör. Jag är inte rädd för döden iaf

• Fabella

Jag är redo att dö närsomhelst.

• Toboas

Ja, dö ska vi alla - även om en del tror att det finns en uppståndelse eller andra saker på "andra sidan".

Att lida eller bli svårt sjuk är jag mer oroad av eftersom det är saker man kan undvika om man har tur.

Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Anonym (Kalajsan)

Jag är jätterädd för döden! Är rädd att bli gammal med krämpor och hemska sjukdommar. Vill inte bo på hem där det dras ner på personal hela tiden.
    Vill inte dö innan mina barn, men inte före heller. 

Jag är fan tokrädd!!   

• mamita64
    Fabella skrev 2012-06-29 19:06:43 följande:
    Jag är redo att dö närsomhelst.
    Oj då, det är då inte jag
    Jag har barnbarn som jag vill se växa upp.
    Saker att ta hand om, för att inte tala om saker att se, höra, läsa,uppleva
    Förmodar att jag dör knall och fall, det har många andra i släkten gjort.

Gravplatsen är fixad, jag ska ligga bredvid mitt barnbarn, Max och hans föräldrar. Mina andra barn ska ligga hos mej så är det planerat. Då får vi fortsätta vara tillsammans
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Kalajsan) skrev 2012-06-29 19:15:36 följande:
    Jag är jätterädd för döden! Är rädd att bli gammal med krämpor och hemska sjukdommar. Vill inte bo på hem där det dras ner på personal hela tiden.
    Vill inte dö innan mina barn, men inte före heller. 

Jag är fan tokrädd!!   
    Du skriver att du är rädd för döden men räknar upp ett par saker som inte har med döden att göra. Kan vara värt att fundera på.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
Svar på tråden Vi alla kommer att dö!