• annpe

Hur hanterar ni kryp inför barnen?

Jag slår ihjäl flugor och ibland getingar. har inte tänkt mer på detta, men ska fundera lite på det nu

• annpe

Nej, men ibland har de velat vara med och jaga med smällan:)

• annpe
    Martinisen skrev 2012-07-03 10:36:53 följande:

Det viktigaste är väl att man visar respekt, dvs inte slår ihjäl i onödan, inte skapr lidande osv. En snabb smäll med flugsmällan å sedan e de klart liksom!

Smack med flugsmällan bara :)
  • annpe

Man får förklara att insekterna får vara ute, kommer de in där vi inte vill ha dem får man slå dem

• annpe

Man ska kanske inte överdriva allt heller. Att kryp och andra varelser dör ibland hör till naturens gång:). Men visst, slå ihjäl i onödan ska man inte

• annpe
    Martinisen skrev 2012-07-03 16:30:30 följande:

Klart det är sant ;)
  • annpe
    Martinisen skrev 2012-07-03 19:00:08 följande:
    Mosade nyss en spindel som vägrade försvinna. Allt inför dotterns ögon! Fy på mig! :)

Fyyy! :)
  • annpe
    Jenna03 skrev 2012-07-04 13:43:43 följande:
    Idg har sonen varit ute och bankat myror

Jaha, då har du lite att förklara för honom då;)
  • annpe
    lissan01 skrev 2012-07-04 23:35:28 följande:
    japp, fy kan man verkligen säga!
    japp
  • annpe
    Apopan skrev 2012-07-06 10:51:14 följande:
    ... och jag som nyss skrev att vi inte äter djur hemma, haha :P
  • annpe
    Apopan skrev 2012-07-06 10:48:33 följande:
    Ska och ska. Jag anser tyvärr att det är skillnad. Om jag inte ansåg det så skulle jag i princip inte kunna äta någonting alls då det är insekter och insektsägg i allt man stoppar i sig :)

Viss skillnad är det nog allt
  • annpe
    Zirup skrev 2012-08-02 22:28:36 följande:
     Ja, hon älskar vinbärssniglarna. Och myrorna, blir egentligen tokig på att hon går och lägger smulor och sånt vid myrbona. Är lite rädd att de skall trivas för bra. Nej men det beror på att vi har två katter som tar alla flugor. Eller vänta, myggor kan ju hända att vi smäller! Har inte haft den där fungeringen med att vissa är mer värda än andra tidigare men nu när någon nämnde fästingar så tar vi ju faktiskt dom. Jag plockar dom och låter barnen titta och sen spolar vi ner dem. 4-åringen har lite funderingar om varför de "biter sig fast" och jag har förklarat att de är hungriga. Faktum är att vi har haft en hel del sådana där samtal senaste dagarna, varför ekorren äter små fågelungar, varför fästingarna biter människor och varför det finns baciller (hon har tittat på En Cellsam historia). 

• annpe
    Martinisen skrev 2012-08-02 23:15:57 följande:

Hon blir kanske biolog
  • annpe
    Zirup skrev 2012-08-03 07:48:12 följande:
    Biolog, ja det är bra med ett andrahandsalternativ om det där med snigelfröken inte skulle funka...
  • annpe

Snigelfröken kanske vore en karriär att satsa på:)?

• annpe
    Mörksuggan skrev 2012-08-05 14:43:58 följande:
    Getingar som kommer in dödas snabbast möjligt. Ser dem som en fara för mina barn. Övriga kryp lyfts försiktigt ut i naturen igen. Var livrädd för spindlar förut men är i princip botad nu när jag tvingats vara lugn inför dem. De är ju inte farliga så det finns ju ingen anledning egentligen att vara rädd för dem.

Ja barnen måste ju skyddas
  • annpe
    Martinisen skrev 2012-08-06 18:06:41 följande:
    Ja getingar är inte att leka med, men sitter de på fönstret slår jag dem inte. Blir så läskiga fläckar då;)
    Ja, fy! getingarnas hämnd
Svar på tråden Hur hanterar ni kryp inför barnen?