Inlägg från: Jenna03 |Visa alla inlägg
  • Jenna03

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Lite olika, men mest har jag nog tagit ett hushållspapper och klämt till, fast sedan jag fick barn har jag börjat fundera på om detta är lämpligt? Jag menar, det sänder ju lite konstiga signaler att jag ena stunden säger att man ska vara snäll mot alla, för att i nästa kallblodigt mosa en spindel. Vad säger ni övriga om detta?

• Jenna03
    Cornellia skrev 2012-06-30 23:31:53 följande:
    Annat:
    Hämtar katten och låter henne jaga. Hon aktiverar sig lite och jag blir av med spindeln. WinWin.
    Katter e bra till mycket :)
  • Jenna03
    Martinisen skrev 2012-07-01 14:37:38 följande:
    Sant:) Man måste vara rädd för att kunna vara modig
  • Jenna03
    Meria skrev 2012-07-01 14:50:29 följande:
    Maken har 44 i skostorlek...
  • Jenna03
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-01 15:14:30 följande:
    Självklart bär jag ut dem på ett papper eller dylikt. Vill ju inte ha regn heller! Flört
    Nej just det. Det där gamla skrocket hade jag nästan glömt bort:). Undrar var det kommer ifrån?
  • Jenna03
    hojnas skrev 2012-07-01 15:31:51 följande:
    På tal om det så kom jag på nu vad jag fick för råd av min morbror (som är fruktansvärt spindelrädd han med), kylspray! Han sa att det funkade utmärkt haha
    Fryser de stackarna ihjäl då eller:)?
  • Jenna03

Ni som mosar spindlar i papper: Tycker inte ni att det är läskigt med det där krasande ljudet?

• Jenna03
    April barn skrev 2012-07-01 17:42:21 följande:
    Vi tar upp dem i papper och kastar ut dem, vill varken ta i dem eller döda dem min mamma låter dem sitta kvar
    Är det inte svårt att ta dem i papper utan att klämma för hårt?
  • Jenna03
    cajsasmamma skrev 2012-07-01 16:33:10 följande:
    Annat: Jag gör inget med spindlarna. dom har ju rätt att leva dom med! Fast häromdagen så tog jag dö på en liten rakare när jag var i stallet och den gick innanför mina glasögon
    Å fy, innanför glasögonen!
  • Jenna03
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-01 21:21:50 följande:
    Haha, ja jag vill inte göra så att det blir mera regn. Tungan ute Näe men jag ser ingen anledning att döda dem, så...
    Nej, man ska vara snäll när man kan, regn eller inte. Är du lika snäll mot ex getingar o flugor också?
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?