• Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • lövet2

Annat:
    Om ingen annan ser spindeln, så schasar jag i väg den mot något hörn. Jag ser spindlar som nyttodjur och vill gärna att det finns några stycken i huset. Om något av mina spindelrädda barn ser den, så bär jag ut den eller slår i hjäl den för husfridens skull ...

• CeeJay

Annat: Klämmer ihjäl den med någonting STORT. Om det är hushållspapper går det åt en halv rulle sen spolar jag ner skiten i toaletten *urk*

• SHAKAWKAW

Jag bär ut den levande eller låter den vara. Om den spatserar runt i taket gör det inte mig någonting.

• tinis77

Bär ut den så att inte katterna ska ta den. Den som bor under taklisten i badrummet får dock vara kvar, den når inte katterna ändå.

• CoolJen

Den dör den plågsammaste döden, helst där jag slipper närkontakt

• jaghetersophia

annat: Springer ut gallskrikandes till närmsta granne elle rmänniska jag möter och tvingar dem att döda den.

• Martinisen
    CeeJay skrev 2012-06-30 19:15:32 följande:
    Annat: Klämmer ihjäl den med någonting STORT. Om det är hushållspapper går det åt en halv rulle sen spolar jag ner skiten i toaletten *urk*
    Ja fy, är de stora knastrar det ju så hemskt med papper!
  • Martinisen
    lövet2 skrev 2012-06-30 19:14:34 följande:
    Annat:
    Om ingen annan ser spindeln, så schasar jag i väg den mot något hörn. Jag ser spindlar som nyttodjur och vill gärna att det finns några stycken i huset. Om något av mina spindelrädda barn ser den, så bär jag ut den eller slår i hjäl den för husfridens skull ...
    Jo nyttodjur är de ju i och för sig genom att äta flugor och silverfiskar
  • skogssmurfen

Jag hatar spindlar eller är jätte rädd för dem! Men jag vill ju inte att de ska behöva dö för att jag är rädd så jag tvingar min man att bära ut dem levande.. Får dock dåligt samvete på vintern Skäms

Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?