Inlägg från: Martinisen |Visa alla inlägg
  • Martinisen

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Hej! Sedan jag flyttade till hus har jag fått vänja mig gradvis vid att man måste dela det med gigantiska husspindlar. Jag och min man hanterar detta på lite olika vis. Han envisas med att bära ut alla spindlar, medan jag bär ut ibland, men också mycket väl kan tänka mig att helt sonika mosa dem i ett hushållspapper. Jag orkar helt enkelt inte hålla på at bära ut alla! Jag är inte rädd för dem, men tycker de är rätt äckliga. Hur hanterar ni spindlar, dödar eller bär ut, och vilken metod använder ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?
  • Martinisen
    CeeJay skrev 2012-06-30 19:15:32 följande:
    Annat: Klämmer ihjäl den med någonting STORT. Om det är hushållspapper går det åt en halv rulle sen spolar jag ner skiten i toaletten *urk*
    Ja fy, är de stora knastrar det ju så hemskt med papper!
  • Martinisen
    lövet2 skrev 2012-06-30 19:14:34 följande:
    Annat:
    Om ingen annan ser spindeln, så schasar jag i väg den mot något hörn. Jag ser spindlar som nyttodjur och vill gärna att det finns några stycken i huset. Om något av mina spindelrädda barn ser den, så bär jag ut den eller slår i hjäl den för husfridens skull ...
    Jo nyttodjur är de ju i och för sig genom att äta flugor och silverfiskar
  • Martinisen
    skogssmurfen skrev 2012-06-30 19:34:59 följande:

Jag hatar spindlar eller är jätte rädd för dem! Men jag vill ju inte att de ska behöva dö för att jag är rädd så jag tvingar min man att bära ut dem levande.. Får dock dåligt samvete på vintern Skäms

Jag bär oftare ut dem på sommaren, och slår oftare ihjäl dem på vintern, just med tanke på att jag tror att det nästan är barmhärtigare att ta kål på dem vintertid, men jag vet ju inte...
  • Martinisen
    Binegar skrev 2012-06-30 19:38:11 följande:
    På ett eller annat sätt, fortast möjligt, har jag ihjäl dem. Jag hatar dem, är livrädd för dem och mår riktigt dåligt av dem i min närhet. Att bära en spindel i handen eller aktivt hjälpa spindeln fortsätta sitt liv för att fler gånger kunna komma hem till mig är helt omöjligt för mig! fyyyy
    Du misstänker alltså att den kommer in igen om du låter den leva? :)
  • Martinisen
    Khaleesi skrev 2012-06-30 19:53:02 följande:
    Olika. GÅr den på golvet så stampar jag ihjäl den. På väggen blir det hoprullad tidning, hushållspapper eller annat. Kommer det en harkrank och yngsta dottern så ropar jag på henne så bär hon ute den levande i handen. Hon och maken är lätt buddhistiska i sin livsåskådning, medan jag är hårdare. Har inget emot spindlar, så länge de inte är inomhus i mitt hem.
    Vad säger dottern och maken om att du glatt smäller ihjäl dem, medan de vill rädda dem?
  • Martinisen
    Zchimla skrev 2012-06-30 20:00:05 följande:
    En flugsmälla - skulle aldrig klara med papper..
    Ja flugsmällan är användbar, finns förresten en tråd om det ubder "heminredning" här på forumet såg jag:). Men blir det inte kletigt om man smäller ett stort exemplar med smällan?
  • Martinisen
    Gumsegumsan skrev 2012-06-30 20:12:32 följande:

usch, spindlar är min stora fobi och framför allt husspindlarna, de är ju döäckliga! tack och lov bor jag i ett nybyggt hus och har därför inte stött på så många ännu...

jag valde annat, för det beror helt på situationen. är jag ensam hemma så försöker jag få död på den utan att gå i närkamp. jag hade aldrig vågat ta papper eller ställa ett glas över den. är den på golvet kan jag kasta en pärm över den tex, men då får någon annan torka upp sen. är mannen eller någon annan hemma så får de ta den.

har bara stött på en stor äcklig en morgon i diskhon när övriga familjen sov. då satte jag ett jättetryck på kranen och spolade den tills den inte kunde röra sig, sen satte jag ett glas över och la en lapp till mannen att ta bort den.
    fy, vidrigare insekter finns inte...   

Har du ingen flugsmälla du kan använda? då kan man ju hålla avståndet
  • Martinisen
    Catbride skrev 2012-06-30 20:33:48 följande:
    Om bara jag är hemma så mosar jag med papper. Om sonen är i närheten så fångar vi i glasburk, tittar och inspekterar, sen bär vi ut. Försöker lära mina barn att vara snälla mot alla djur, stora som små! (Skenheligt - jag vet...)
    är du rädd för spindlarna, är det därför du slår ihjäl dem när barnen inte är i närheten, eller är du som jag bara för lat för att springa ut med dem stup i kvarten:)?
  • Martinisen
    Care69 skrev 2012-06-30 20:38:27 följande:
    Dödar med flugsmälla och spolar ned i toaletten.
    Flugsmällan spolas ren med hett vatten. 
    Du får en ren flugsmälla i alla fall:)
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?