Inlägg från: snällochgla |Visa alla inlägg
  • snällochgla

Vad gör ni med spindlar inomhus?

Annat! Då jag inte vet hur min dotter gör när hon tar bort dem och jag springer in i ett annat rum. Hon tar hand om spindlarna och jag tar hand om ev getingar.

• snällochgla
    hojnas skrev 2012-07-01 12:32:34 följande:
    Jag skriker efter någon annan som får ta hand om det.

Är jag ensam så börjar jag gråta och hämtar dammsugaren som sen får stå igång länge efter att jag dammsugit upp den.
    Vilken härlig "signaturbild" du har. Fru Bucket" eller Bouquet? Jag blir också livrädd när jag ser en spindel och lämnar rummet och stänger dörren tills någon modig kommer hem. Med åren har jag blivit så blödig så jag tycker faktiskt synd om småkryp och vill inte gärna döda dem. Tänker du inte på hur spindeln mår där inne i dammpåsen?
  • snällochgla
    smultronochrabarber skrev 2012-07-01 13:17:15 följande:
    Tyvärr kan jag inte ta på mig ansvaret om dom spindlar vi haft här hemma då jag alltid skrikit åt sambon i vild och gråtandes panik att han ska komma och "rädda mig".. Jepp stämmer bra, RÄDDA MIG! Så snäll och lojal som han är så kommer han alltid och är min räddare i nöden. ibland är han till och med spindelns räddare i nöden ;)
    Ja det känns bra Jag menar att han är räddare till både dig och spindeln. Spindlar är vidriga men någonstans har den kanske små spindelbarn som väntar på mat?
  • snällochgla
    smultronochrabarber skrev 2012-07-01 13:31:04 följande:
    Jo. Trots att jag har fobi för spindlar (speciellt stora saker) så kan jag ändå känna att dom har lika mycket rätt och leva som jag. Jag vill väl inte bli mördad för att någon jävel tycker jag ser förjävlig ut ;)
    hahahahahahaha kan bara instämma.
  • snällochgla
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-01 15:14:30 följande:
    Självklart bär jag ut dem på ett papper eller dylikt. Vill ju inte ha regn heller! Flört
    Nej du har tagit lärdom av den gamla "bondepraktikan" och det ska du ha heder för. Det  regnar nog mycket ändå
  • snällochgla
    Martinisen skrev 2012-07-02 15:28:11 följande:
    Har sagt det förr, och säger det igen, katt ska man ha:)
    Ja katt ska man alltid ha om man har möjlighet. Jag har ingen men om jag bodde kattvänligt så skulle jag aldrig ha mindre än två. Katten är ju så renlig, självgående och tyst. Smyger runt och är så där oerhört vacker och smidig.
  • snällochgla
    YokohamaNr2 skrev 2012-07-02 14:43:15 följande:
    Är de inte allt för stora bär jag ut dem levande. Var riktigt rädd för spindlar som liten och som ungdom men det har gått över lite nu även om jag tycker de är rätt obehagliga. Mina söner på 5 och 3 är båda inne i en riktig insektsfas för tillfället, de älskar att leta upp kryp och visa mig....suck
    Ja jag minns när jag som är småkrypsfobiker tänkte vara ett föredöme för mina barn och inte föra vidare det till dem. Och de kom och visade allehanda smådjur och jag sa -"ÅÅÅÅ vilken fin mask" .......men det höll inte särskilt länge utan det blev "-Kasta bort den, kom inte hit med den"!!!!!!!! Men mina ungar klarar småkryp rätt bra ändå (de är vuxna nu) och de är bara rädda för getingar och de har de inte efter mig för det är inte jag.
  • snällochgla
    Jenna03 skrev 2012-07-02 17:41:14 följande:
    Va modigt!! Keep up the good work!:)
    Instämmer!!!
  • snällochgla
    snällochgla skrev 2012-07-05 14:18:49 följande:
    Instämmer!!!
    Hoppsan ja det var instämmer till en kommentar du gjorde till en modig kvinna som lyckades frakta ut en spindel trots fasa och SKRÄCK, 
  • snällochgla
    annpe skrev 2012-07-10 09:38:58 följande:
    Fy, tänk om de skulle krypa ur dammsugaren på natten!
    Ja varför skulle de dö av att bli sugna in i en dammsugare? Det går ju jättesnabbt och så hamnar de i en hög med damm och visserligen blåser det kraftigt men är spindlar känsliga för det? Har de lungor? Kanske de tom mår bra av det och kommer krypande ut ur dammsugarröret på natten och letar sig fram till den som försökt döda dem och...........................forts i nästa nummer
Svar på tråden Vad gör ni med spindlar inomhus?