• Sus1973

Hål i öronen på 9-åring - PROBLEM!!

Min 9-åring har haft hål i öronen i 3 år. De första åren var det inga problem. Men det sista halvåret har hon knappt kunnat ha örhängen. För det första varar det, då tar vi så klart ur örhängena, tvättar med alsolsprit och låter infektionen läka ut. Men när vi sen sätter i dem igen kliar det efter max en dag.

Vi har testat guld, titan och plast (med plastploppar). Ingen skillnad.

Hon är så besviken över detta, så jag försöker hitta lösningar. Någon som har en bra idé?

Funderar själv på om man kan låta dem växa igen och sen ta hål på nytt (dock så växer de inte igen även om hon varit utan örhängen ett par veckor).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-01 09:21
    Tack för alla svar!

Vi ska låta det vara helt under en längre tid och sen testa med ringar, det kanske fungerar bättre!

• Svar på tråden Hål i öronen på 9-åring - PROBLEM!!
  • Millan91

Har ni provat att använda smycken som inte innehåller nickel?
    Kan ju ha nickelallergi eller vad det heter? 

• Tealhawk

Ett par veckor är inte lång tid nog för att det ska växa igen om hon haft dem flera år, man måste vänta flera månader, kanske år. Men det är oklart om det kommer lösa problemet. Är örhängena rengjorda mellan infektionerna då? Annars kanske de smittar fram och tillbaka.

These are not the droids you're looking for
  • Whitetrash86

hade samma problem under barndomen. Fick helt enkelt vara utan.

HUR har ni tagit hål? Pistol på ett hak eller hos en riktigt piercing studio? 

Nu 10 år senare kan jag ha örhängen igen utan problem oavsett material. Samt så växer ALDRIG hål igen! Dom krymper bara ihop. Så det kommer aldrig bli på fråga om att ta "nya" utan att sätta hålen på annat ställe utan dom öppnar bara upp dom gamla hålen på nytt, 

• Gurkan

Ta ut örhängena ett par månader minst och låt hålen få vila. Jag tog när jag var i din dotters ålder och fick stora problem. Plockade ut och hade inga örhängen på sju-åtta år och därefterbörjade jag om. Har bara haft örhängen i titan eller plast pga nickel och nu so 30 åring kan jag ha de flesta nickelfria örhängen för en dag men då har jag veckor då jag inte har örhängen alls mellan. Så mitt råd är att låta hålen vila kanske upp till ett halvår innanni försöker igen.

• GrodanHopp
    Whitetrash86 skrev 2012-06-30 21:51:16 följande:
    hade samma problem under barndomen. Fick helt enkelt vara utan.

HUR har ni tagit hål? Pistol på ett hak eller hos en riktigt piercing studio? 

Nu 10 år senare kan jag ha örhängen igen utan problem oavsett material. Samt så växer ALDRIG hål igen! Dom krymper bara ihop. Så det kommer aldrig bli på fråga om att ta "nya" utan att sätta hålen på annat ställe utan dom öppnar bara upp dom gamla hålen på nytt, 

Fast jag har ett som läkt ihop, har ett litet ärt:)
  • Whitetrash86
    GrodanHopp skrev 2012-06-30 21:57:39 följande:
    Fast jag har ett som läkt ihop, har ett litet ärt:)
    kanske ser ut som det.. trodde så jag med till dagen jag skulle ta hål på nytt, men det är som sagt omöjligt eftersom det växer skinn på insidan av hålet allt eftersom hålet läker efter håltagningen... Skrattande
  • Minniie

Testa silver. När jag var liten tålde jag inte guld i öronen. Men silver fungerade bra. Och fortsätt tvätta med örhänget i sedan. Kliar gör det ju för att det läker :)

• GrodanHopp
    Whitetrash86 skrev 2012-06-30 22:00:23 följande:
    kanske ser ut som det.. trodde så jag med till dagen jag skulle ta hål på nytt, men det är som sagt omöjligt eftersom det växer skinn på insidan av hålet allt eftersom hålet läker efter håltagningen... 

Awesome!:D då kan jag "ta om" de!:D
Svar på tråden Hål i öronen på 9-åring - PROBLEM!!