• Gurkan

Hål i öronen på 9-åring - PROBLEM!!

Ta ut örhängena ett par månader minst och låt hålen få vila. Jag tog när jag var i din dotters ålder och fick stora problem. Plockade ut och hade inga örhängen på sju-åtta år och därefterbörjade jag om. Har bara haft örhängen i titan eller plast pga nickel och nu so 30 åring kan jag ha de flesta nickelfria örhängen för en dag men då har jag veckor då jag inte har örhängen alls mellan. Så mitt råd är att låta hålen vila kanske upp till ett halvår innanni försöker igen.

• Gurkan
    Minniie skrev 2012-06-30 22:02:03 följande:
    Testa silver. När jag var liten tålde jag inte guld i öronen. Men silver fungerade bra. Och fortsätt tvätta med örhänget i sedan. Kliar gör det ju för att det läker :)
    annzah skrev 2012-07-01 00:38:16 följande:
    Testa kirurgiskt stål! 

Jag är nickelallergiker och klarar inte guld i öronen (dock på andra ställen) men kirurgiskt stål har jag aldrig haft problem med. Säljs lite varstans på nätet.
    Både kirurgiskt stål och silver innehåller mer nickel än vad titan och plast gör. Ts dotter har testat både titan och plast och ändå får problem med öronen.

Det enda är att ta ut örhängena och låta hålen får vila utan smycken i några månader och därefter kan man testa igen. 
Svar på tråden Hål i öronen på 9-åring - PROBLEM!!