Inlägg från: Ninniisen |Visa alla inlägg
  • Ninniisen

Förlossningspositioner

Med första och andra barnet har jag halvsuttit/ legat med knäna uppdragna. Barnen kom ut, den ena fortare än den andra så har inget negativt att säga om just den ställningen.

Med tredje barnet ställde jag mig på knä med stöd från huvudändan på sängen. Det blev så då krystvärkar inte ville komma igång och i den ställningen for ungen ut på en krystvärk.Underbart! Ska försöka prova den ställningen även denna gång, har BF i september.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Ninniisen
    lena j89 skrev 2012-07-03 23:58:00 följande:
    Hur funkar det när man står lutat mot ryggstödet på knä och bebisen är ute? Jag låg med första på rygg och då la dom henne på bröstet med en gång typ..
    Jag vände mig om från knästående och satte mig ner så fort bebisen kommit ut och fick då upp honom på bröstet. Under tiden höll barnmorskan honom, handlade om max 20 sekunder från det att han kom ut till att jag fick upp honom på bröstet.

Jag vet att det finns dom som själva tar emot bebisen när den kommer ut. Det hade nog varit en upplevelse bara det.
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
Svar på tråden Förlossningspositioner