• Exxentric

Vet ni ingångslöner på olika it-företag?

Hej,
    Jag pluggar affärssystem på kth och blir klar snart. Undrar ifall det finns it-konsulter eller andra på fl som vet ingångslöner på olika it-företag. Exempel är accenture, sogeti, capgemini osv. Såna typer av firmor alltså. Det kommer väldigt svårt att välja sen eftersom man i regel gör liknande saker på företagen och då vill man ju helst gå dit där det finns mest utdelning.

Missförstå mig inte, men jag har pluggat flera år och till sist tänker man så.

Jag kommer få en teknologie kandidatexamen iaf och det är med det jag ska söka. Har även jobbat som testare ca ett år under pluggtiden. Så erfarenhet av it har jag någorlunda.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vet ni ingångslöner på olika it-företag?
  • Vinterankan

På mitt företag får man 28 000 som nyutexaminerad, höjs till 30 000 efter 6 månader. Jag började 2007 med 26 000 och har nu 37 000, vilket är alldeles för lågt med avseende på hur jag har utvecklats kompetensmässigt under de här åren. Skulle absolut kunna få mycket högre lön om jag bytte företag men jag trivs så bra där jag är så jag stannar åtminstone tills barnen blivit lite större då jag har så stor frihet där jag är. 

Väldigt stor skillnad på de olika företagen vad gäller arbetsklimat. 

• Vinterankan

Vill inte säga det här på fl då jag vill vara så anonym som möjligt. Har redan avslöjat lite för mycket...

• Exxentric

Ok no prob. Om du vill kan du bara skriva som ett meddelande till mig så ser ju ingen utom jag, men förstår om du inte vill det heller.

• Vinterankan

Helst inte det heller. Om du söker jobb i Stockholm så är det mycket möjligt att du hamnar på mitt företag och då kommer du direkt att fatta vem jag är :) Kan i alla fall säga att jag faktiskt älskar mitt arbete. Det är riktigt kul att jobba som konsult med affärssystem.

• Exxentric