Hmmm det låter som att chefen tror att migrän är samma som "lite ont i huvudet"...vilket det INTE är! Problemet är att en del okunniga människor inte fattar att migrän är en neurologisk sjukdom som är tusen gånger värre än vanlig huvudvärk! Åh jag blir så trött på att okunniga människor inte förstår skillnaden mellan riktig migrän och huvudvärk
jag har själv migrän och jag blir galen på attt hela tiden behöva förklara skillnaden mellan migrän och vanlig huvudvärk. Javisst när man har migrän så har man ont i huvudet men det är så extremt mycket värre än vanlig huvudvärk. Många med migrän får yrsel,kräkningar, aura,illamående och en huvudvärk från helvetet när de har migrän. jag brukar försöka förklara det som den värsta kräksjukan plus den värsta huvudvärken plus yrsel plus aura....Det värsta är att människor som inte har migrän tror att just DERAS huvudvärk som de kanske har haft någon gång är den värsta huvudvärken man kan ha...vilket det ju INTE är.....det brukar vara svårt att få folk att fatta att den huvudvärk de haft inte är den värsta huvudvärk en människa kan ha, att migrän faktiskt är värre.....
Tyvärr måste du utbilda din chef!