• Anonym (Provat)

Blöder ur alla hål av mattan!!!

Köpte en spikmatta för en månad sedan efter mycket påtryckningar från arbetskamrater. Provade spikmattan och följde instruktionerna. Att ligga utan tröja på den.

Först gjorde det ont och sedan började det att bränna i huden. Har fått höra att man ska försöka att ligga kvar och härda ut vilket jag gjorde. Låg där i tjugo minuter tills det gjorde så ont att jag nästan skrek av smärta. Reste mig upp och såg till min fasa hur jag blödde från nacke till svank ur lika många hål som det finns piggar på spikmattan. Sprang ner till frun fort som attans och skrek efter hjälp!

Grannarna som var ute i trädgården hörde mig skrika och undrade vad som hade hänt. Jag visade dem ryggen och sa att det var helt normalt. Det hade hänt grannfrun med men hon tyckte om det. Dock så kunde hon bara ligga på den max en gång i veckan eftersom det tar ett tag innan såren läker. Om hon trots detta ville ligga på spikmattan så lägger hon sig på magen och genomgår samma process.

Jag har provat nu i några veckor enligt grannfruns råd, men det börjar bli infekterat och varar i cirka en tredjedel av hålen.

Ska det verkligen vara på detta sättet???!!!

• Svar på tråden Blöder ur alla hål av mattan!!!
  • ELS

Vad jag har fattat det som så kan "spikarnas" skärpa variera beroende vad det är för kvalité på mattan. Kan du inte prova att ha t-shirt på dig och bara ligga 5 - 10 minuter åt gången. Huden vänjer sig tror jag.
    Och ligg inte på golvet om du nu har gjort det. Sängen blir bättre för då blir det inte samma belasning på varken spikar eller hud. 

• Lydia H

Vilken sorts spikats har du? Finns två sorter nämligen. En som har som en tunn kudde under och ganska korta "spikar"/piggar på. Sen finns det en med längre "spikar"/piggar som är helt i plast utan kudden på..

Den hårdare med längre spikar bör man använda i sängen eller på en madrass samt ha en filt eller liknande emellan.. Den mjukar med kortare piggar kan man lägga direkt på golvet eftersom den har en kudde under redan, men ett tips är ju att alltid ha en t-shirt på i början.

Sen gör det ont så ska du inte ligga kvar! Visst att de pulserar och bränner lite lätt men ont ska de absolut inte göra.. Sen ligg kortare stunder i början, börja med 5-10min. Det var vad som stod i instruktionerna till spinnakrar jag fick. En med kudde under..

• Ninja05

Aldrig blödit av en spikmatta, känns fel!

• Anonym (Provat)

Jag har nu varit i kontakt med vårdcentralen som konstaterade att jag inte var det första fallet som hade fått stora blödningar av en spikmatta. Grannfrun som är sjuksköterska tyckte att jag borde fortsätta att använda den eftersom den har hjälpt min migrän. Jag har färre anfall nu och de är lindrigare.

• Anonym (123)

Det där var en redig spikmatta. Ser ut att göra ont att ligga på den. Jag har en med plastspikar som är bra.

• MHBW81

Är det jag eller ser de där ut som riktiga spikar som man bankar in i väggen?

Om jag vore du skulle jag skaffa en Yantramatta istället med små plastpiggar. de går i allafall inte in i huden. 

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Ingrid Bergman
    Buscemi skrev 2012-07-01 20:55:41 följande:
    Hahaha, det har jag aldrig hört talas om.

Väger du för mycket? 
    Buscemi skrev 2012-07-01 20:56:10 följande:
    Ja, det hjälper säkert. Drömmer
    Hahahahaa, fyfan vad jag garvade, helt random...din sarkastiska hagga  SkålFoten i munnen
  • Anonym (Provat)

När frun använder den så får hon inga hål på sig, så jag förstår inte varför jag får det!

• Scream2
    Anonym (Provat) skrev 2012-07-04 21:01:38 följande:

När frun använder den så får hon inga hål på sig, så jag förstår inte varför jag får det!

Men det vet väl alla att kvinnor alltid varit mer hårdhudade än deras mer veka respektive...herregud karl..mespropp är vad jag kallar dig!
  • EPIC

SÅ GÅR DET NÄR MAN LIGGER PÅ SPIKAR Demon

Svar på tråden Blöder ur alla hål av mattan!!!