• toca

Midsommargänget III

Jag har läst mera... och fatt klart för mig att en enda liten listeriabakterie kan ställa till det. Det innebär att tom en liten, liten, liten bit kan vara förödande. Den fria tolkningen lyder; Äter man en liten, liten, liten bit kan man lika gärna passa pa att äta upp hela osten!

Ja, va fan. Det blir grönsaker ett halvar till.

• toca

Flinxan kanske försöker trycka ut ett piano genom ett nyckelhal...?

• toca

Jag funderar pa om jag ska byta ut min gullegullpresentationsbild till en semla istället. Fragan är om jag blir utkastad da?

• toca

Ja, du är mahända ful Timisen, men Elin är nog bland det värsta jag har sett!

• toca

Jävlar! Jag tänkte fel!
    Jag har gjort en sats kanelbullar som nu star i ugnen och en deg till som jag tänkte jag skulle fylla med vaniljkräm eller nagot. Men sa hittade jag et paket marsipan i kylskapet och tänkte "Hurra! Mandelmassa!". Ehhh.... Vad är det för skillnad pa marsipan och mandelmassa? Kan man ha tunna skivor av marsipan i bullarna? Dör man för att det smakar sa äckligt...?

• toca

Du Timisen! De där recepten far du allt dela med dig av! Jag är nog den enda i hela Sverige som aldrig bakat vare sig det ena eller det andra... Och när du ända lägger in recept vill jag ha ett pa Kärleksmums/Chokladrutor ocksa!

• toca

Ah, guuuuuuuuuuuuuuuuuud....! Första kanelbullen är slukad! Jag maste säga att jag är en klippa pa att baka just det!

• toca

Attans jobbigt det där med att äta för tva! Jag menar, JAG har för länge sedan ätit upp min enda lilla kanelbulle, men den där rackans inneboende har minsann satt i sig TRE!

Tänk att man kan bli sa löjligt glad för lite deg!

Svar på tråden Midsommargänget III