Inlägg från: Minitina71 |Visa alla inlägg
  • Minitina71

Midsommargänget III

Men i den nya är Bebbe utloggad men inte i den gamla..?
  • Minitina71

Tror jag lekt färdigt nu..

Jag har egentligen inte tid att sitta här längre nu. Ska ägna mig åt städning och sen iväg och handla. Housewife you know

• Minitina71

Ujj, nä det förstår jag! Men om några timmar ska du väl iväg och fixa nåt bättre och roligare?!!

• Minitina71

Har precis satt i mig ett stort lass sushi. Såååå gott!! Jag har varit sugen på det hela veckan.
    Nu till tv-soffan...

• Minitina71

Morning girls!

Här är det +8° på termometern i köket (mot norr) idag! Men det är lite dimmigt och regnet hänger i luften (regnade ju igår också) men det tar jag gärna nu. Tröstar mig med att då regnar åtminstone snön bort. Är så jäkla trött på snön!

Sommartid ja. Tycker också att det är onödigt att ställa om till vintertid. Vi kan väl ha sommartid året om?! Jag menar, det är ju inte så att vintern inte kommer alls då liksom so what's the problem?

Nähä Surfer, så det blev ingen möhippa denna helgen? Jobbigt att sova med ett öga öppet hela tiden . Hehe...

Stackars Elin. Frustrerande med magen i vägen! Ja, nu går det ju undan mer och mer.

Oz - Härligt att mannen och hans bror äntligen får chans att umgås! 18 år is a looong time!!

• Minitina71

Annars har helgen varit ganska lugn för min del. Hade två tjejkompisar här på lite vin och ostbricka. Himmelska ostar och supergott vin!! Har verkligen varit sugen på det ganska länge nu. Och jag njööööt!
    Vi ska på bröllop i England i maj och jag och de två har känt bruden större delen av livet och vi tänkte att vi skulle hitta på nåt roligt tal eller en liten sång som handlar lite om oss alla fyra. Tyckte dock inte vi kom fram till så himla mycket. Visst vi satt och pratade mycket minnen och garvade en hel del, så material har vi. Men det känns lite som att vi har tre vitt skilda åsikter om hur det ska framföras och exakt vad det ska innehålla . Jag trodde verkligen att det skulle bli liiite lättare. Känns som att vi får träffas ett antal ggr till... Men trevligt hade vi iaf och gott va det!

• Minitina71

Jag tror nog du har alla förutsättningar för att det ska gå vägen. Om inte, så är du ju välkommen att beklaga dig här hur mycket och ofta du vill! Håller dock med Cocci (eller är det Nike? ); Just do it!

• Minitina71

Nu är det 10° och ösregn
    Det betyder inneväder. Så vovven får ta på sig regnkappan och gå ut själv!

• Minitina71

Morning!
    Jag lyckades nyss också överföra mina uppgifter och logga in. Allt ser ut att finnas med men jag fattar inte hur man ska skriva inlägg eller så. Det nya verkar inte alls lika logiskt som det gamla tycker jag

• Minitina71

Hmmm... Bra kräm... Ja, jag använder just nu Clinique, men annars är Diors "iod" bra för min blandhy tycker jag. Och inte riktigt lika dyr som många av de andra märkena. (Vet inte var Clarins ligger prismässigt dock) Kräm brukar jag iofs hellre betala lite mer för och oftast inte köpa de billiga märkena (även om jag har perioder när ekonomin inte tillåter annat..) men däremot rengöring känner jag inte att jag MÅSTE ha nåt dyrt märke, där går jag efter känslan. Utom möjligtvis ansiktsvatten.
    Jag använder däremot samma kräm på natten som dagen. Men det är lite individuellt tycker jag. Ibland kan man ju känna att man behöver lite extra under natten...
    På apoteket har jag dock inte hittat nåt i krämväg som jag tycker passar min hy alls. Believe me, jag har letat!

• Minitina71

Ja! Exakt så är det! Right on the money Timisen! Vi löser världsproblemen!

Diors "iod" är en vit kräm i blå glasburk, men Dior har iofs fler krämer än iod.
    Sist jag handlade ansiktsvatten så fick jag ett litet prov på en Cliniquekräm som man tydligen ska ha under sin vanliga fuktighetskräm. Jag blev lite misstänksam och tyckte mest det lät som att det då blir lite kaka på kaka. Men jag provade och det kändes otroligt sammetslent och inte alls "för mycket kräm". Det är ett konsentrat så den är superdryg, men jag kan ju då också tänka mig att den är ganska dyr. Den heter: Turnaround Concentrate, visible skin renewer. Mysig!

Min ev(!) åldersnoja är nog helt och hållet gravrelaterad. Visst, rynkorna har börjat visa sig en del, men det känns inte superviktigt. Där är ju no escape anyway. Bara att ta det liksom

Svar på tråden Midsommargänget III