Midsommargänget III
Oj, vad jag är hungrig! Satte i mig en semla men det räckte inte riktigt. Gör lite käk till mig oxå toca
Oj, vad jag är hungrig! Satte i mig en semla men det räckte inte riktigt. Gör lite käk till mig oxå toca
Onyttigheter endast på lördagar. Tjena...
Hehe...det finns några som gillar att röra om i grytan;
www.familjeliv.se/Forum-5-163/m7560455-3.html
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=523663&previousRenderType=2
Lite olika ämnen iof men ganska kul
Har stapplat iväg till jobbet efter ngr dagars mysig ledighet. Hur mår alla? Jag ringde flinxis igår ganska tidigt på dagen men inget svar o hon ringde inte tillbax så...
Jaa hehe....jag tror inte hon menade just dig o mig iaf... Vi räknas nog till högen "skrämmande barnförbjudna"
Jaa......hon menade DIIIG toca!!!...gullepluttbebisbeppomullemusstoca...
Meddelandet innan var till luncancrade hängpatten elin...
22 månader!!! Jamen inte undra på att flinxen började panikkrysta...faan man hade ju haft teoretisk chans att komma ikapp
Jag ska baka äppelsmulpaj o kladdkaka. Detta ska ske ikväll...eller imorgon förmiddag. Säger jag iaf...
Å jag, tröttnade på bondfilmen...
Har lagat middag ; stekt fläskfilé m sås på grädde, senap & vitlök o till det ugnsrostad potatis, morötter, squash, aubergin o rödlök.
Till efterrätt äppelsmulpaj;
en smuldeg med 150 g smör (lättast att hyvla ner kallt), 3 dl mjöl, ½ dl socker o 1 dl hackade hasselnötter. Sen (skalade of course) rev jag 4 äpplen o blandade dem med i ½ dl socker, 1 tsk kanel, 1 tsk ingefära o lite (typ 1 krm) muskot.
Sen ner med äppelblandningen i smörad pajform o smuldegen ovanpå o in i mitten av ugnen i 225 grader i 20 min. Serverat med vaniljsås.
Jag dricker rödvin...Coto de Imaz