Midsommargänget III
Det låter skitjobbigt tanten! Jag hoppas att det var något i lunchen som du reagerade på och att det går över snart.
Det låter skitjobbigt tanten! Jag hoppas att det var något i lunchen som du reagerade på och att det går över snart.
Rally - vad sägs om torsdag 11:45 utanför huvudentrén?
Timisen har eller har inte varit i Smögen?! Hmm...
Appropå tantens funderingar igår morse om hur mycket man förlorar om man går ner i arbetstid innan barnet föds:
"SGI sänks inte om den blivande modern slutar sitt arbete eller minskar sin arbetstid tidigast sex månader före barnets födelse eller den beräknade förlossningen." (forsakringskassan.se)
Ni kanske redan har koll på allt sådant här men det har inte jag.
Schyst att höra Toca inte råkat ut för något värre än en förkylning och en försvunnen dator!
Skönt att allt ser bra ut Pricken! Hoppas det fortsätter så.
Själv har jag legat i sängen idag och försökt bli av med min envetna hosta. Jag mår bra i övrigt men hostan är enormt tröttande. Vi ska få besök i kväll så jag har precis tagit ut en chokladkaka ur ugnen. Doftar ljuvligt! Annars bjuds det på Munters morotssoppa ikväll. Mums mums!
Jarrå!
Timisen - har inte du ifrågasatt hur man kan veta när ÄL kommer att äga rum utifrån ett test man gör en gång per dygn? Man vet ju inte när hormonstegringen började, för 5 min eller 23 timmar sedan. Hittade lite info:
The presence of increased amounts of LH in your urine usually means that you will ovulate within 12?24 hours but this can vary slightly depending on your own hormonal profile. LH is not released all at once, but rather it rises and falls for about 24?48 hours. The LH rise usually begins in the early morning while you are sleeping and it takes 4?6 hours for it to appear in your urine after that. For this reason, first morning urine may not give the best result. Testing mid?day is usually recommended.
Det låter ju som om man oftast skulle få utslag 3/4 dygn efter att ökningen började. Alltså - när man får utslag på stickan ska man helst redan ha börjat pippa som en galning!
Måste bero på att du är gravad Elin! Inget annat.
Skaffa info Timisen! Det vinner du på. Rejsa runt lite bland trådarna och hör vad tjejerna med förstahandsinfo har för erfarenheter!
Surfer - det låter ju som ett mer direkt sätt att åstadkomma ägglossning än Pergo, eftersom det innehåller FSH. Kolla upp det med din gyn!