Midsommargänget III
Ajdå, den där artikeln gav ju ett varnande finger och jag som köpte en hel del Indien igår. Ooops!
Ajdå, den där artikeln gav ju ett varnande finger och jag som köpte en hel del Indien igår. Ooops!
Dags för mig att borsta tänderna och bege mig in till staden. Ska till BM och sedan första gången på föräldrautbildning. Ha det gott!
Hello!
Nyss hemkommer från supergod middag med gammal kursare. Tänk vad skönt att man fast man inte träffats på ett år ändå kan ta upp tråden där vi slutade senast det begav sig. Har förvisso varit några mail däremellan men inte alltför många. Det är inte många man ändå kan ha den kontakten med som tjej. Tycker att många gamla tjejkompisar fortfarande förväntar sig nästan daglig kontakt annars blir de sura eller tror att man har glömt dem. Trist, trist.
Hej Munter! Har du tagit ut linserna och bytt linsvätska än?
Ja, det är rätt Munter. Vila ögonen
Jo, vi fick ett extra ultraljud på direkten idag då BM trodde, men inte var helt säker, på att MiniPricken hade vänt sig. Och visst hade h*n det! Coolt att se den igen! Alla värden och så var som det skulle och MiniPricken växer och frodas och ligger precis under den övre gränsen på kurvan! Försökte spana lite på ultraljudet men jag såg vare sig snopp eller tuttar...
läste just artikeln Muner. Handlar om de särskilda mottagningar som finns, inte bara i Malmö utan om runtom i landet, som särskilt hjälper förlossningsrädda. Tycker det verkar bra att man faktiskt tar rädslan på allvar. För precis som det står i artikeln så handlar det mycket om att vi, framförallt i vår generation, helt ska gå emot oss själva och släppa kontrollen. Något vi aldrig gör annars vad det än är. Och detta måste ju vara svårt för vissa även om jag själv känner att jag har "resignerat" lite inför livets ovisshet pga mycket som hänt på vägen i mitt liv. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig och slutar då för det mesta med besvikelse om man har målat upp bilder/mål för sig själv som inte uppfylls. Mao, är jag själv inte rädd för förlossningen utan vill gärna ha någon som dessutom bossar över mig och säger vad jag ska göra. Jag kommer helt överlämna mig till barnmorskorna och deras kunnande.
Oj, oj, oj så djup man kan vara där då. För att vara PRicken liksom. Och så tidigt på morgonen dessutom...
Elin, du är skadad!
Tanten - jo, jag köpte först skötbordet Tvättbjörne som skall passa de flesta standardbadkar, men tyvärr inte vårt. Har nu sålt iväg det igen på Blocket för en hundring mer än vad vi köpte det för Kommer istället att få skötbordet Brio Vegga från en kompis och hänga upp det på väggen precis utanför badrummet som tillfällig lösning. Funkar väl det med antar jag. Min kompis är supernöjd med det och det verkar jättebra, men det bästa hade ju varit att kunna ha det i badrummet... Blev det ngt kikat på skötbord för er del?