Inlägg från: OZgirl |Visa alla inlägg
  • OZgirl

Midsommargänget III

Så roligt Timisen! Det är kanon med en "husläkare"!

Fast med ongarna blir det väl lite skomakarens barn, en doktor som mannen hade hört talas om hade avfärdat sin sons magont med "det går över, ta en alvedon och gå till skolan" - det var akut blindtarmsinflammation... Uh-oh. Så där får jag ligga på när det blir dax!

• OZgirl

Just det, hudvård och sånt... det diskuterades i helgen!
    Jag använder Dermalogicas ansiktskräm och rengöring. Det är allt. Och jag gör det bara på mornarna då den enda chansen att jag kommer ihåg det är att göra det i duschen. Sen har jag iofs Lancômes sminkborttagning, men jag sminkar mig såpass sällan att jag inte ofta behöver den heller.

Jag är uppvuxen med en mor som aldrig använde annat är varmvatten och tvål och alsollösning... så jag tycker jag har kommit rätt långt!

• OZgirl

Farmor bloddopar, har jag sagt det? Hon har så kassa blodvärden, fast det är väl inte syre utan röda blodkroppar, så hon går och suger i sig två påsar blod var fjärde vecka. Sen är hon pigg ett tag igen!

• OZgirl

Cocci, det finns nån slags bh som heter minimizer... en sån funderar jag på att skaffa - jag tycker oxå att folk (läs: män) bara stirrar på brösten och inte på mig. Hallå, ögonen sitter högre upp liksom!

• OZgirl

Cocci, Trumpetkungen låter helt otrolig! Vilken komplimang! Åh, mer sånt!

• OZgirl

Elin, nacken är lite bättre tackar som frågar! Var hos sjukgymnasten nu på morronen och han tog bort den kvarvarande stelheten.

Pissdag i övrigt och jag håller med Munter - vaffan spelar det för roll att man pippar när det är ÄL? Inte fan hjälper det.

• OZgirl

HG, sjukgymnasten manipulerar lite mjukt med kil (handgjord från Tyskland fick jag veta när jag frågade om det dög med en dörrstopp från Coop! ) och med händerna, beroende på hur ont jag har och hur öm jag är. Idag gjorde han en fasettmanipulering alt fasettglidning eller nåt... minns inte riktigt! Han har OMT III-examen, så det känns tryggt.
    Han är bra han, stora varma varsamma händer.

• OZgirl

Näe, håller med du HG - ingen kiro här inte! Hitta hellre en sjukgymnast med OMT-examen!

• OZgirl

Mannen och svågern har telefonkonferens på högtalartelefonen med svärmor. De är osams... men jag förstår inte vad de säger eftersom de talar sitt språk.
    Å andra sidan låter de alltid som de skäller på varandra då, för att sen skratta högt och jag inser att det nog inte var skäll ändå... Confusing.

Svar på tråden Midsommargänget III