Inlägg från: OZgirl |Visa alla inlägg
  • OZgirl

Midsommargänget III

Mårning y'all! Svågern packar sin väska nu med stöd av mannen, den kommer vara fett överviktig... Hoppas han blir ombordsläppt ändå!
    SÅ mycket skit han förväntas bära med sig hem till släkten i annan land - adventsljusstakar (för de vet ju inte vad det är), kalciumtabletter (för det finns inte lokalt?), antirynkkrämer och jag vet inte allt.

Ahja, solen skiner och det ser ut att bli en fin dag!

• OZgirl

Kramar till Timisen - vi förstår hur länge tre veckor eller fem månader är. Verkligen.

Kramar till HG - fy vilken sits! Går det att kompromissa?
    Har du berättat för maken att du känner dig sviken? Jag kan ju hamna i samma sits om jag har osis vad det lider, och då finns det inget som säger att jag inte kommer att reagera som du gör nu. Hela min familj finns här i Sthlm och alla vänner med (förutom vissa av er då). Mannen har vänner här och i hans nordliga studieort, men inte så mycket annorstädes. Vi skulle nog bli ensamma som fan i början

Själv sitter jag och snyltsurfar på nån annans oskyddade trådlösa nätverk i sängen! Det har varit soligt och fint här på fm men nu mulnar det på. Kanske det börjar regna igen? Igår var maken och jag i trädgården i 6 fucking hours straight. Krattade igenom en kompakt gräsmatta, rensade rabatter, spolade ur garaget, tvättade bilen... sen blev det dags att ta fram grillen för första gången i år! Middagen blev grillad squash, grillade lammkotletter, grillad vahetterekorv och påmm fritt. Och grillad halloumi icke att förglömma!

• OZgirl

Den lilla dödssjuka bebisen, Tille, är död nu. Han dog igår tydligen. Stackars han och stackars hans familj.

• OZgirl

Samma här Munter, samma här...

Tänk på att den här veckan är en dag kort och sen är det snart Valborg och förstemajledigt. Våren är bäst för det är så mycket ledigt!

• OZgirl

Munter, du och din gourmetmat kan ta kål på den bäste! Själv åt jag pastahattar/snäckor/frisbees med ratatouille (?) med vahetterekorv och strimlad rostbiff... Inte äckligt, men inte var det hjortfilé!

• OZgirl

Nä fyyyyyyyyyyyyy vad ni är äckliga! Jag äter verkligen inte bajskorv med kissås! Men en och annan korv har väl slunkit in i krokodilgapet... (hide the salami, liksom )!

• OZgirl

Jag kan bara säga en sak Timisen: woohooooo!

• OZgirl

Flinx, det går bara att se din presentation... var det det du menade?

• OZgirl

Haha, HG och jag skrev precis samma sak till Timisen!

Great minds think alike, eller vad är det man brukar säga?

• OZgirl

Ouch Tanten, låter inget vidare ... Bara att gilla läget dock! Gå och lägg sig igen!
    Och ta det för bövelen på allvar - det kanske räcker med en vecka men det kanske inte gör det om du får för dig att fara runt mer! Vita blodkroppar, är inte det ett tecken på eventuell blivande havandeskapsförgiftning?

Ligg still nu gumman!

• OZgirl

God morgon!
    Jag ska (kanske) ha lönesamtal idag med min chef. Det blir nog intressant... Jag kommer nämligen, iom att jag har bytt tjänst, vilja förhandla om min lön. Och det rätt rejält. Jag kommer begära typ 5000 mer än vad jag har idag, så det lär jag ju inte få. Helt värdo att ingen liknande roll som min finns här sen tidigare, det finns liksom inget att gå på. Så jag får drämma på ordentligt helt enkelt! Det värsta som kan hända är ju att jag inte får det jag begär. Jag ger mig fan på att bossen kommer säga att "företaget går så dåligt nu, det finns inte så mkt pengar blah blah blah". Undrar om bara tjejer viker ner sig för ett sånt argument?

• OZgirl

Ooooh, I hate people like that Anemone!

• OZgirl

Hade en skitmysko och obehaglig dröm inatt som gjorde att jag vaknade precis innan väckarklockan 05:30. När jag då låg där tänkte jag "å, men visst är det lördag idag och jag behöver inte gå upp?! visst, visst är det väl så?" Sen ringde klockan och tog mig ur den illusionen. Då först går det upp för mig att mannen inte börjar jobba förrän senare idag och jag måste åka kommunalt - ouch! Det var inte planerat och jag var inte på jobbet förrän 8:00 idag

Dessutom är det kallt och danert, jag har ont i halsen (både in- och utsida!) och ont i huvudet, jag känner mig skev och sned och less och fy och usch och blä. Så. Slut på litanian!
    Är litania också ett ord de har tagit bort ur SAOL? Hörde att ehuru hade försvunnit. Det är ett koolt ord, men jag vet inte riktigt vad det betyder... Rally? Input? Nån annan som vet? Det är ju inte ordet man använder varje dag direkt, men ändå. Jag använder det betydligt oftare än plåtpolis, som jag inte har en aning om vad det betyder!

• OZgirl

Surfur, det är iaf så jag använder det! Men man kanske låter som en sportkommentator, en sån som hela tiden använder ord som de uppenbarligen inte vet vad de betyder...

• OZgirl

Okay, enough with the liknelse! Herrejestanes, vi kommer framstå som ett gäng riktiga hurtbullar...

Men den var ganska bra, Timisen!

Svar på tråden Midsommargänget III