Inlägg från: Tant T |Visa alla inlägg
  • Tant T

Midsommargänget III

Najs Elin! Känns det bra? Jag har gjort iordning min ledighetsansökan (060525-061231) och ska lämna den imorgon om jag bara kommer ihåg att ta med kopia av moderskapsintyget... Ansökan ska ju vara inne senast 2 månader innan så det börjar brinna i knutarna!

• Tant T

Nu ska jag iväg på "samtal" med högste chefen, alla här nere har haft och det är bara jag kvar.. Hua! Men det är hela "situationen" här nere vi ska diskutera så det kanske kan komma nåt gott ur alla samtalen!

• Tant T

Men vad ni tjabblar medan man är borta!! Kärringar!

Ja vad säger ni erfarna, Midnattsloppet 2 månader efter förlossning, är det möjligt eller?! Annars är jag den förste att erbjuda mig att passa picknick-korgarna och skumpaflarrorna medan ni kutar runt och lägger krokben på varann!

Tänk att mens kan vara ett så förbannat otyg!! Vem fan uppfann mensen egentligen, Göran Persson? Jesus? Eller möjligen Hans Scheike?!

• Tant T

Jo lite bära och släpa blev det men mest hyfsat lätta grejer! Men ont fick man ändå, både här och där! Jag och mamsen stod mest i köket och packade upp i skåpen medan pappsen, sambon, sambons syrra och hennes karl bar och kånkade! Men jag fattar inte var alla grejer kom ifrån, vi måste ha fått med oss grannarnas pinaler oxå!! Men vad vidrigt det är att flytta, jag ska aldrig, aldrig göra det igen!! Ok, möjligtvis till ålderdomshemmet då, men då slipper man ju sköta det praktiska själv!

Nya lyan är på 110m² och det känns rätt lagom! Fast vi måste ta och dammsuga i helgen och då känns det nog alldeles för jävligt stort! Hur stort har ni Surfer? Och hur lång tid tog det innan ni kom iordning?

• Tant T

18° på ballen?! Herregud Flinxan, man kan tro du bor i annan land eller nåt!! Här är det ett par minus och snö till förbannelse!! Jag undrar om vi kanske ändå inte måste köpa en overall till snyltarn, jag menar, med den här takten på vårflod och snösmältning så vete fanken om inte broddar behövs långt in i juni!

Jag skulle blivit skitförbannad och demonstrativt satt sleven i handen på den telefonpratande karln och ryckt sladden ur jacket! Annars fick han mata barnet själv!

Yepp, hemmamys är absolut ett ålderstecken! Men då är jag å andra sidan grymt åldersdigen som exempelvis inte varit på bio sen "Sagan om konungens återkomst"... får man skämmas järnet nu?!

Mini har hela midsommarskaran på sin sida, det är jag helt övertygad om, hälsa honom det!

• Tant T

Jag tycker det låter varmt och skönt, jag! Oavsett vilken tolkning av uttrycket man nu väljer att göra!

Och Timisen, ° görs med Alt + (num) 248! *Ja' hoppas att du har föstått!!*

• Tant T

Vad i hela friden är det med Flinxans balle som har 18°?! Bor inte ni i samma stad, HG?! Eller har Flinx infravärme på sin?

Javisst är den bra, Mini?! ° ° °

• Tant T

Ja, jag tyckte nog att hon var för perfekt för denna vår trista, alldagliga och enkla värld!! Hrm... nånting för Philip Pullman och His Dark Materials kanske...?

• Tant T

Jaha, så har man återigen ägnat typ en timme att läsa ikapp och mest var det en massa °, ß, ♀ och andra konstigheter! Och för den som fortfarande inte begripit så är NUM = det numeriska tangentbordet och inget annat!!

Ledins nya låt får mig oxå att må illa, Gessle är ok, särskilt senaste singeln under annat namn!

Lycka till hos BM, Elin, ni får garanterat lyssna på hjärtljud, det är häftigt!! Mäta magen borde du väl oxå få göra, det gjorde jag första gången förra gången hos BM och då var jag i v26, men det är nog olika i vilken vecka de börjar mäta! Vi ska till vår nya BM imorgon!

Skit på intervjun, Rally! Var det en man som var "tilltänkt" den här gången oxå?

Flinxan, enligt min mening är Maria Borelius ett riktigt stolpskott, biologist ut i fingerspetsarna och som anser att moderskap är det enda sättet för en kvinna att hitta sig själv! Uärk!! Har skrivit diverse PM under studietiden om henne och det synsätt hennes åsikter grundar sig på...

Snö, snö och åter snö! Jag är så jäkla less på snö och minusgrader, jag vill ha vår, sol på ballen (eller ok, altanen numera! ) och krokus i våra nya rabatter!!

Svar på tråden Midsommargänget III