Inlägg från: ElinPeelin |Visa alla inlägg
  • ElinPeelin

Midsommargänget III

jag har min vikarie i hälarna, så jag kan bara smyga med FL när jag skickar henne på uppdrag... hinner liksom inte maska så mkt när hon är i närheten! Hemskt!

Sen tror jag inte hon har ätit frukost för hon luktar illa i munnen, lite amoniak...

• ElinPeelin

nu tittar ni på min bild och undrar hur jag kan skriva det, va?

• ElinPeelin

finns nån i Finspång som heter "Chark & Solarium" eller nåt sånt

• ElinPeelin

idag är jag på irriterat humör.... stingslig som ett bi.... pekar med hela handen åt slöfockarna på jobbet som inte tar bort efter sig *grrrrrrrrrrrrrrr*
    Läääääängtar till lunch så jag får lite mat i maggen.
    Vi ska ha vinlotter i eftermiddag, så jag ska banne mig vinna 1:a pris (eftersom jag inte kan dricka vin just nu) Vicken satkärring jag är nu va?

• ElinPeelin

Nuppa är kul

Lycka till Toca, och denna gång kommer du få se ett stort foster!

jag frågade min vik om hon äter frukost och det gör hon, men bara lite tydligen. Får väl lägga fram mina Mumin tuggummin på bordet Kanske blir bättre nu efter lunch?

• ElinPeelin

Bebbe:

jag skulle inte ha gjort KUB (nupp) om vi inte haft nära släkt som drabbats av Down. Jag är 33 (fyller 34 i år).
    Man måste tänka på att våga ta ett beslut om det skulle visa sig att det finns RISK för fel. För man får ju inte veta definitivt om det är nåt fel eller inte i slutändan.

Menar att det är ingen idé att göra testet om man ändå kommer behålla fostret, även fast man vet att risken finns att det är skadat?!

Nupp är ju smärtfritt och innebär inga risker. Här i sverige betalar man 2000kr för ett sådant test om man inte får remiss.

• ElinPeelin

ja, det är ju en riskbedömning man får och 1 av 300 räknas som gräns för HÖG risk, men om man ser det krasst så är 1 av 300 en stor chansning ändå?

• ElinPeelin

ja Flinx, man undrar varför dom där jäkla Boob är så DYRA? *fnys*

Svar på tråden Midsommargänget III