• flinx

Midsommargänget III

du har mail flodis!

• flinx

Puh, Im back! Svärisarna åkte hem igår em. Faktiskt helt rörande att se hur betutad farmor blev i lill-Flinxen. Tror det att han är lik sin far gjorde sitt till! Lättare att knyta an om det är likt en själv I guess! Gulligt var det iallafall. Och synd att de bor sååå långt bort. Lagom långt bort är 2-3 timmar. 100mil är ju lite mkt. För dem är det första barnbarnet så de tycker nog det är jobbigt.

Munter! Visst är det gott med norrländska specialiteter! De hade med sig sikrom com blev smarrigt till förrätt och sen älgfilé, rotsaksrösti och kantareller till huvudrätt! Najs!

BVC idag. Tycker alla barn är sååå tysta på VBC och fast inte Lill-flinxen låter mkt så känns det som alla andra barn bara ligger knäpptysy och ammar eller sitter knäpptysta och tittar! Lillflinxen piper när man ska klä av och klä på och om han inte får mat tillräckligt fort! Jag tycker inte det är konstigt men när man ser hur tysta andra barn är börjar man ju undra. Fast å andra sidan sover han på nätterna. Kvällen är kinkigast.

• flinx

Cocci - 500-1000 kalorier! Det är ju ingenting! Är du säker på att det inte blir mer?

• flinx

HG - jag blir ensam för första gången på torsdag! Så det blir en första erfarenhet för oss! Trist men han ska iväg över natten på jobb (till norrland).
    Säger han iallafall...

• flinx

Frågade på BVC vad man kan göra om man tycker det verkar som om barnet äter för fort. LillFlinx blir ibland frustrerad vid bröstet och jag tror det har med att göra att mjölken kommer för fort/för mkt och då sväljer han luft och blir arg och börjar grina och gasta. Frågade om råd. Då stirrar de (läkare och sköterska) på mig och säger mest "ja var glad att det finns tillräckligt med mat!" Ehhh... ja visst det är jag men kan ni säga vad ni tror och vad man kanske kan göra?? Duh. Inget råd fick jag. Jag sa själv att man kanske kan ta ur lite innan han äter men det är oxå opraktiskt. När han vill ha man - ska man då klämma ur lite och wastea eller fixa pumpen och ta ut (för det krävs ju att den är rengjord och det tar tid). Ja, jag fick inget svar så jag får väl fortsätta med att ibland ha en gastande unge vid bröstet! Ökar i vikt gör han bevisligen.
    Det sägs ju att produktionen lägger sig efter ett tag. Får hoppas att slaskandet upphör.

• flinx

Du kanske har låg förbränning? Som Timisen sa, äta var 4e timme ökar förbränningen. Prova!

• flinx

Men Cocci! Viiiiiiiiiinet! Räknar du in kalorierna där!

• flinx

Hehe, jag skulle inte våga träffa Elin sålänge hon bär vapen!!

Mannen fotade mig och sonen häromdagen och jag tyckte det kändes som om det skulle bli jättefina bilder! Han var nöjd och gjald och jag gisade upp honom nära ansiktet. Men sen när jag fick se hur det kalla vårljuset avslöjande ringar underögonen och rynkor blev jag allt annat än glad!

Esther - tror faktiskt du har helt rätt. Han har nog ett starkt sugbehov. Mannen har ju fått idén att vi ska köra utan napp (typ pga att det skulle vara onaturligt och dålig ovana som sitter kvar tills de är 3-4!). Jag har låtit honom hållas. Men nu har även mannen märkt att det är ibland som det är smidigt med napp, typ när det är snuttandet han vill åt som tröst och inte mat. Det kanske oxå får ner min mjölkproduktion. Inatt har jag legat på sidan men den lilla snuttisen bredvid mig hela natten! Jag sover dock hyggligt så. Men visst är det skönare när han sover i egen säng. Och synd för jag hade tänkt dra över mannen i nybytta lakan. Nybytta lakan är sexigt!

• flinx

Rally- precis. Trodde jag hade skrivit det men det är när man ger honom lillfingret (och ja, alla mina forna naglar är BORTA! ..for now... ) som man märker att det ibland duger utmärkt. Ibland funkar lillfingret men i bilen eller i babybjörnen är det kruxigare... det får nog bli napp. Och på growingpeople.se skriver de att de rekommenderar napp nattetid för att förhindra plötslig spädbarnsdöd!

Jag ska oxå dra ner på kaloriintaget. Men fört efter att jag ätit upp all go-fika som finns i skåp och frys! Man får ju inte kasta mat!

Svar på tråden Midsommargänget III