• toca

Midsommargänget III

Ja, jag lär inte tillhöra den riskgruppen. Jag tror jag testade att tjuvröka tre ganger när jag var i tonaren och det känns ganska preskriberat nu. Fast kanske den där marijuanarökningen i en yurta i Kirgistan har satt sina spar!

• toca

Idag är jag förbannad! Jävla helvetesbyrakrati pa det här stället!!!! VARFÖR inser de inte att man kan sköta sadant över internet och VARFÖR har de inte insett det smarta med personnummer? Och VARFÖR I HELVETE är de sa jävligt otrevliga jämt?????? Som döda robotar som blänger och sprutar otrevligheter runt sig! FAN!!!

Men som plaster pa saret har det här hemmafrusamhället atminstone fördelen att som gravid (och smabarnsmamma) far man ga före i alla köer! Bara man visar upp sitt gravidkort ordentligt sa kan man kliva vidare till nästa kö och nästa idiot.

• toca

Att jag inte tänkte pa det! Jag skulle naturligtvis tagit med den och hulkat lite demonstrativt och vacklat med den över disken sa hade det nog gatt undan. Fast trevligare hade de nog inte blivit ända...

• toca

Ahhhh.... Kan det inte hända nagot roligt idag!?!?

Jag sitter och trixar med uthyrningen av min lägenhet. Nuvarande hyresgästen har gjort sönder torktumlaren och kräver att jag atgärdar det NU! Det finns bade tvättmaskin och torktumlare tva trappor ner men det duger tydligen inte. Dessutom flyttar han ut om tre veckor och jag maste hitta en ny hyresgäst och lyckas visa lägenheten trots att nagon redan bor i den. Och jag är inte riktigt runt hörnet. Blä. Borde kanske sälja den ända, men det är sista navelsträngen till mitt gamla liv...

• toca

Mens är verkligen vidrigt trist! Och sex hjälper antagligen inte heller. En fylla pa krogen, ett oplanerat skjut och en missad kondon är däremot ett säkert tecken! Eller en stork som flyger förbi. Eller en osannolik snabbis när man VET att det ända inte tjänar nagot till. Eller ivf.
    Tänk alla p-piller man stoppat i sig under alla ar till ingen nytta!

• toca

Den lär bli uthyrd samma dag som nuvarande hyresgäst flyttar ut, men jag hyr bara ut till företag efterssom jag inte vill ha nagot strul med hyresgäster som har fester etc. Har redan testat den varianten och höll pa att bli av med rätten att hyra ut i andra hand.

Nuvarande hyresgäst har redan meddelats att han är ansvarig för att reparera torktumlaren innan han flyttar ut. Vi far väl se om det händer... Enl avtalet är jag ansvarig att ha mina inventarier försäkrade och han är ansvarig för skador. Sa jag antar att det är han som ska betala? Min garanti gäller ju inte längre och försäkringen täcker väl inte sadant? Alltsa borde fallet vara solklart? Atminstone tills nagon bevisat motsatsen!

• toca

Den fromma och blyga Elin....? Som skriker könsord medan hon knullar...? Jo, visst!

• toca

Ibland hugger man snabbare än nödvändigt... Jag pratade just med hyresgästen som visade sig vara en mycket sympatisk engelsman. Han hade minsann redan fixat torktumlaren sa det var inga problem. Och dessutom visar han med glädje upp lägenheten för nästa hyresgäst närhelst det passar! Jag hade glömt att det finns sadana människor ocksa...

• toca

Mmm.... Den här mentaliteten plockar inte fram det bästa inom mig...

Svar på tråden Midsommargänget III