Midsommargänget III
God morgon Oz!
Hur har du det idag?
Här har det snöat igen. Skit ocksa! Det skulle ju bli var men nu ligger det plötsligt 10 cm snö igen. Blä...
Fast annars är livet rätt bra!
God morgon Oz!
Hur har du det idag?
Här har det snöat igen. Skit ocksa! Det skulle ju bli var men nu ligger det plötsligt 10 cm snö igen. Blä...
Fast annars är livet rätt bra!
Skönt att nacken är ok. Kan du inte be nagon kollega med starka, mjuka händer att ge dig lite massage pa jobbet?
Jag har inte kräkts pa fem dagar nu sa jag hoppas att jag kanske är färdig med det! Än sa länge känns det stralande och förkylningen haller dessutom ocksa pa att bli bättre sa nu vänder bergodalbanan uppat igen!
Bebbe har jag inte träffat ännu! Jag försöker övertala henne till en fika nästa vecka men hon är motsträvig...
Men var yoga börjar efter pask sa senast da ska jag ta mig en ordentlig titt pa vad hon är för en!
Nu ska jag knalla ner till maken och äta croissantfrukost!
Later skönt Surfer! Vi hade var här fram tills igar. Tydligen ska den komma tillbaka idag men jag är skeptisk... Fast solen lyser vacker!
Munter! Vad skönt att höra att det känns bättre idag! Läckande tampong kan göra livet till ett helvete oavsett om mensen är önskvärd eller ej. Och jag haller med dig om att det är oerhört märkligt att man inte blir gravid om man har äl-sex! Varför, varför, varför??? Särskilt när ni bevisligen KAN bli gravida!?!?!
Mmm... Den där statistiken om att man har 20% chans varje manad och att det i snitt tar 7 manader (vilket ju inte heller gar ihop) är ju ocksa nagot skev. För ett tag sedan hittade jag andra siffror;
Om man är över 25 tar det i snitt 5 manader.
Om man är över 30 tar det i snitt 7 manader.
Om man är över 35 tar det i snitt 13 manader.
Och hade man vetat i förväg att man var en statistisk medelsvensson sa hade man kanske varit lugnare i sin tro att allt är normalt och att man VISST kommer att bli gravid och fa sin lilla bebis till slut.
Tja, en tampong med salva pa maste väl vara idealiskt? Eller ät lite salva till frukost sa lär den hitta vägen själv...? :-/
Skönt att vara hemma fran jobbet en dag! Det gjorde du rätt i!!
Sa du har inte gjort nagra vul där de sett att ägget lossnat och natt fram till livmodern? Det är ju lite underligt? Gör man inte det?
Men man kan se det med vul när det kommit fram till livmodern! Det var det första hon kollade pa mig vid mitt allra första besök.
Men krävs det inte en hyfsad hög progesteronniva för att ägget ska kunna fästa/halla sig kvar? Jag trodde det var därför jag fick progesterontillskott? För mina ägglossningar var ju helt som de skulle.
Hmm... Vi menar kanske samma sak, men jag tycker mig bestämt minnas att hon pekade ut gulsäcken OCH ägget som tva olika pluppar pa mitt första vul, dvs manaden innan jag blev gravid. Däremot kunde hon da inte se om jag var gravid eller ej. Det vulet gjordes nagon vecka efter äl. Men jag kan missta mig!!!