Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Jag är inte alls bra på fotoredigering - men jag önskar att jag kunde mer!
    Boande kan vara väldigt trevligt. SJälv gick jag upp i ottan fr att fika frukost med bästa väninnorna. En av tjejernas man hade FÅTT en resa till New York med respektive i julklapp av sin chef. Vilket kneg!!! Av min arbetsplats fick jag - NADA i julklapp!

Vi har inte sovit knappt alls inatt. Väninnorna som har små barn tycker knappt synd om mig utan säger bara att sonen är helt normal och att det ordnar sig rätt vad det är. Skönt att höra ändå.

Nu ett litet glas vin! Det plus sömnbristen är väl lite vådligt kanske? In i dimman!

• HååGe

Elin - var kräsen! Det är klart att man vill ha fina grejer till bebben! Fast jag håller med om att det är jättesvårt när givaren tittar på.
    Kaffe? Latte? Jag vågar fortfarande inte inmundiga denna underbara dryck! Längtar verkligen, men får väl vänta en månad till eller så. Vår kille är superkinkig ikväll. Bara gråter och gapar trots att han är mätt och nybytt. Inte ont i magen tror vi, men kanske övertrött. Pappan bär honom i selen nu och ljudet är HÖGT! Han skall på attjour snart och då är vi ensamma!

I like Surfer och Esther too.
    Jag var också tokig i bröllopstidningar och av att kika på klänningar på nätet. Hela förra året var först bröllopshysteri och sedan gravvohysteri (ni till exempel) och nu kommer heminredningshysterin som ett brev på posten.

Flinx? Anything?
    Jag vill fika nu i veckan!

• HååGe

Jag har inte hängt med Oz, men det låter som om du har en superwoman-strategi framför dig. Jag har liknande. Eftersom jag skall slagga själv med spädbarnet inatt så har jag preppat taktiskt. Han ligger just nu på badrumsgolvet på favoritplatsen och skrattar och jag har sprungit runt i lägenheten och lagt nappar på rätt ställen, bäddat hans sovhörna, tagit fram nattblöjor och lagt så att jag skall slippa dona så mycket som möjlgt, ställt fram vattenglas och sådant. Nu är killen nybadad och luktar mysbebis och är jättecharmig. Typiskt. Han kommer säkert inte att sova en blund på hela natten...

Esther - var hittar man INTE bröstmjölk? Alternativt bröstmjlkskräkföäckar?

Har tajta jeans på mig och magen hänger verkligen utanför. Det var bättre förr!

• HååGe

Stackars blödande Rally! Ni har så rätt i att ni VERKLIGEN förtjänar ett ljusblått plus på en kissesticka! Vårt hopp står just nu till Munter då kanske?
    Big Brother - vad kan man säga? Jag är lite orolig över att min lill eoskyldige son sall hamna framför skiten av misstag när han är typ fem bast. Det programmet är ju inte det enda. TV4 har ju sitt sexterapiprogram där det kn-as friskt på TV-rutan. Det konstiga är att Big Brother är på barnprogramstid liksom! Jag kanske är pryd, men jag gillar det verkligen inte. Festandet och kräkandet är ju inte trevligare det.

• HååGe

Det var jädrar i mig bra jobbat OZ! Jag kan behöva bli MYCKET piggare, men jag tror inte att kolhydratreduktion hjälper - snarare sömn.

Hoppsan, måste redan sluta!

• HååGe

skriver med en hand. deppar igen av att sonen inte vill sova. äter konstant idag och har totalt sovit middag i drygt en timma på hela dagen. kinkar och gråter och mina ögon går i kors. blir han inte mätt på min mat eller vad ÄR det för fel?? Varje cell i min kropp är slutkörd. Har inte en enda sekund för mig själv och inte till maken heller. Nåja, vi var ju ute och åt i 1.5 timmar härom dagen. f'låt, men jag är ju så trött!!

• HååGe

Fan vad gott det är att ni finns!

Önskar att jag hann läsa mera. Nu har vi iallafall TRÅDLÖS internet. Vi har en otrolig teknisk utveckling här i hemmet. Nu borde jag iallafall kunna läsa era inlägg under tiden jag ammar diktatorn (ett nytt och väldigt passande namn på sonen tycker jag). Har just läst en del om Anna Wahlgrens metod. Vad ger ni mig för henne? Gillar ni hennes idéer? Hon hävdar att barn som är två månader KAN och BÖR sova 8 timmar utan mat på natten. Barn som är tre månader KAN och BÖR sova 10 timmar utan mat på natten (det du CM och Esther). Jga fattar inte hur det skulle kunna funka med Hjalmar. Hon menar ju dessutom att alla barn skall sova på mage och att alla barn skall vagnas eller buffas till sömns (vi kan iallafall inte dra en söslaskig vagn inne i vår lilla lägenhet och hittills gilar Hjalmar inte att ligga på magen). Jag känner mig som en kass morsa när jag läser sådant eftersom mitt barn sover 4 timmar i sträck utan mat och inte alls kan somna själv ännu.

• HååGe

Idag sov jag till tio och huliganen till 10.30. Värsta tonårsfasonerna! Jag måste spana den dokumentären i afton! Tack för tipset Surf! Jag är knappast sportintresserad så igår när maken kom in från en promenad och frågade hur det gick sa jag att "USA vann tror jag". Fast det var ju Kanada och bara paus efter första perioden. Lite dålig koll alltså!

Lite synd att min son heter samma som den töntige revymannen frn örebro.

• HååGe

Sonen kinkar och vill inte sitta i makens knä så det är nog amningsdags (igen??). Tänkte bara säga att jag håller tummarna får Surfers schemalagda sex ikväll och att jag hoppas att Sofus snart kläms ut.
    Hehehehe - snart skall Flinxan krysta ut en helikopter genom ett pyttehål. Det gör ooooont!
    (förlåt, det är faktiskt skithäftigt och inte hälften så läbbigt som jag trodde!!).

Svar på tråden Midsommargänget III