Inlägg från: HååGe |Visa alla inlägg
  • HååGe

Midsommargänget III

Låter som om ditt liv blir lite av en actionthriller varje gång du är på vägarna Timisen! Piggar kanske upp?
    Mina svärisar lägger sig inte precis i. De frågar inte vare sig sin son eller mig hur vi mår, hur det är med barnbarnet, säger att han är söt (av ren artighet, då MÅSTE ju inte gilla honom), frågar över huvudtaget inte ett skit om hur vi har det och hur våra liv ser ut. Verkar liksom inte bry sig ett enda skit utan pratar bara som sig heeela tiden.

• HååGe

Bree till svärmor..... Njae, inte så kul det heller antagligen.

Ja, här sitter jag och dricker vin. Maken jobbar nattskift och barnet sover. Bara en sak att säga:
    woooohoooooooooooooo!!!

• HååGe

Jädrans, jag skulle ju också ha sökt ett jobb! Det var sista dagen idag. Skall jag orka? Har ju inga papper hemma (alla betyg och finheter är på jobbet), men de accepterade tydligen en ansökan per e-post.... Vet inte. Vill jag ha det? Är det bara en flykt? Är jag inte överkvalificerad?(jo).

Cocci - såg du för några dagar sedan att jag skrev att du absolut måste flytta till Montréal?

• HååGe

Jäklars...
    Du kommenterade säkert, men ibland är jag inloggad så väldigt korta stunderr att jag skriver frågor som jag sedan aldrig ser svaren på för det har gått 18 sidor sedan jag var inne sist och då ORKAR jag inte leta.
    Det var ju synd, för ajg gillar den staden sååå skarpt. Å andra sidan har jag knappast varit i någon annan kanadensisk stad så det KAN ju finnas flera som är trevliga.

• HååGe

Nummer två???? Jag förknippar fortfarande "nummer 2" med att göra det "stora" på toa...
    Jag är inte beredd att ha två barn ännu! Hjäääälp! Fast frågan är om man skall maxa barnaåren och liksom komprimera barntiden så mycket det går nu när man ändå är på gång (och riskera att det blir dubbelt så jobbigt) eller om man skall låta den första växa upp litegrann och bli lite mer självgående innan man sänker sitt skepp igen och blir slav i blöjträsket?!?? Karriärmässigt är det nog smart att vänta lite, fast jag lär ju inte bli yngre och fräschare... Ja, inte är det lätt, men nu skall spiralen in så vi ligger nog lågt ett tag till. Vore kul att få tillbaka en kropp i hyfsad form, återgå till ett bättre sexliv och så vidare innan man så att säga "går ner sig" igen.

Men visst, jag kanske blir först?? Jag tyckte att det var den häftigaste resan jag gjort, att vara gravid, så det blir jag otroligt gärna igen faktiskt.

Maken skall på anställningsintervju i Stockholm på torsdag så vi kanske flyttar upp snart.
    ...tror inte det egentligen, han skall bara kolla marknaden lite. Man vet aldrig.

• HååGe

Inloggad så här nästan mitt i natten och slarvar!! Blir såklart väldans nyfiken på Timisens goda nyheter!!

• HååGe

Noja på du Pricken! Det här till. Jag tror inte att någon går fri från det, men det kommer att gå superbra alltihop!

Nu skall jag duscha och sedan klä på lillgrabben nåt snyggt - han skall ju träffa Esther, Surfur och Flinx idag... och så två lekkompisar!

• HååGe

Sonen blev till typ fem dar efter att jag fått utslag på ÄL-stickan så jag vet verkligen inte heller.
    Menar Munter att jag skall ta med kameran till dagens lunch? Okidoki!

• HååGe

Klockan 16.56 - ja, jag satt nog som den där jobbiga gästen kvar i soffan och ammade fortfarande då! Fast nu är jag och spektaklet hemma igen och försöker att leka utan att gossen blir alltför förbannad i väntan på att min middag blir klar i ugnen. Paj från Felix - måste vara världens minsta paj! Får väl skala en morot eller så och äta till. Min bebis pratar och pratar - tror att han berättar om hur gossigt han hade det i Surfers knä idag!

• HååGe

OZ - har du några rejäla muskelavslappnande hemma? Ta det! Order! Sedan när smärtan avtar lite så försök att ta ut rörligheten litegrann, men pressa inte på. Gå för all del inte med nack-krage om du inte måste - det blir du bara stelare av. Det är jättehemskt jag vet! Vissa sjukgymnastmottagningar har akuttider så att man kan komma och få behandling samma dag. Men du har väl en sjukgymnast som du går till med nacken/ryggen redan väl?

Svar på tråden Midsommargänget III