Inlägg från: OZgirl |Visa alla inlägg
  • OZgirl

Midsommargänget III

Toca, kanske för möglet? Har ingen aning!

• OZgirl

Helt ärligt säger mannen att det är så få fall av listeria i Sverige per år att det är osannolikt att man åker på det även om man äter "farlig" ost. Fast det var väl även osannolikt att det som hände i Harrisburg faktiskt skulle hända också?

I andra landet vete fasen dock! Där kanske de faller ihop i listeria i drivor!?

• OZgirl

Åmäh Surfur, vilket lamt argument! Vadå sno!? Får man inte söka jobb då när alla chefer är med i fyfanvadviärbra-klubben och alla känner varandra? Grr.

Fick ett autosvar från damen jag har haft kontakt med på det där nya jobbet... Hon är visst sjukskriven på heltid och kommer inte tillbaks. Eek! Så nu har jag hört av mig till hennes ersättare istället så får vi se om det blir nåt ändå eller om hon var key på nåt sätt. Det verkade inte så förut utan mer att hon var en samordnare of sorts, men vad vet jag.

• OZgirl

Förvirrat försöker man läsa ikapp gårdagkvällens vininmundigande och inser att det går inte att hålla reda på vem som är tvilling, trilling eller fyrling... Underhållande dock!

Bakmusad... här på FL finns det så många begrepp och åkommor som jag aldrig har hört talas om. För att inte tala om alla komplex man uppenbart borde ha!

Ska försöka göra en (liten) insats på städning och tvätt idag, men jag får se hur mycket jag orkar göra. Manden jobbar idag med, så jag är ganz allein. Men jag har ju OS!

• OZgirl

Grattis Flinx-familjen! Och vad stor LillFlinxen hann bli, 3.7 kilo!

• OZgirl

Jag är vaken Munter!
    Det har snöat inatt här oxå... vi har slutat skotta uppfarten och vi har glömt mattorna ute i tre dagar... under tak men ändå! Det blir iaf inga kvalster kvar i dem.

• OZgirl

Håller tummarna för Rally!

Jag är helt klart svag för Sudden, men jag tycker att Foppa har kammat till sig på sistone. Foppa verkade verkligen glad och lycklig över att få spela hockey, hela turneringen - han sken som en sol! Han har både tänder och hår Dessutom gillade jag att han var mer glad för de andras skull än sin egen!
    Sudden lirar ju i världens bästa lag, så det är ju ett klart plus för honom. Dessutom tycker jag han är rejäl på grillorna, stark så in i håvitte, och han har också alla tänder kvar! Fast jag tror att han har köpt nya till överkäken. Sudden verkar också vara en riktigt bra lagkapten, artig och respektfull och korrekt. Kan peppa sitt lag och stötta vid behov, går in och grisar om han måste. Respect!

Tanten, det är jobbigt men det är nog enklare om du säger det face to face. Säg att ert sovrum ligger vägg i vägg (eller under eller ovanför eller wherever) och det är väldigt svårt att sova när de är så ljudliga. Jag har också haft såna grannar. När var det ni flyttade?

• OZgirl

Nee Timisen, jag åker inte in idag - nöjer mig med att se det på teve. Men det blir säkert helball för de som gör det!

• OZgirl

Hej Coxi, kul att se dig igen! Hoppas ni mår bra bägge två!

Svar på tråden Midsommargänget III