Inlägg från: Anemone |Visa alla inlägg
  • Anemone

Midsommargänget III

Surfer - jag vill bli din granne! Det är inte helt klart än med den tjänst maken sökte i Gbg och det finns fortfarande en (mikroskopisk) chans att han får den. Nära till vattnet vore najs!

• Anemone

Tanten - moccarutor brukade jag göra jämt förut. Det är verkligen gott och inte särskilt meckigt att göra.
    Vart är det ni ska flytta förresten? Blev det radhus?

I torsdags kväll när jag kom hem och fortfarande var på mitt värsta pisshumör så hade maken fixat hemgjorda semlor. Gissa om ilskan rann av mig? Efter två semlor var jag snäll och harmonisk som aldrig förr. Han är verkligen go den mannen!

• Anemone

Elin - öppnade bäddmadrassen? Det låter avancerat. Ska man göra det? Måste genast kolla om det går att göra med våra.

• Anemone

Så bra att de kan hitta en lösning som passar för dem. Rent biologiskt så har de ju inte oddsen på sin sida. Fast det måste ju vara en himla speciell situation! Man är ju inte precis intresserad av att skaffa barn med vem som helst, och då syftar jag inte på själva pökandet, för det kan de förstås hoppa över. Tänk alla viktiga beslut som man ska enas om! Och inte kan de flytta vart de vill under de närmaste 20 åren heller. Ingen av de 4 inblandade.

• Anemone

Visst äter vi kyckling! Eller? Jag tittar ju inte på TV så jag kanske får erkänna att jag inte vet riktigt hur sitationen målas upp och hur folk reagerar. Mina vänner och arbetskamrater är väl inte heller helt representativa när det gäller Svenssons inställning till fågelinfluensan.

Kul med nya huset tanten! Fast jag avundas dig inte alla flyttbestyr.

• Anemone

Timisen - testade du något av Oz:s tips? Vilket? Själv fick jag en Australiensisk Sauvignon Blanc som var helt OK.

• Anemone

Jag har också problem med MSN HG. Kommer faktiskt inte in alls. Hoppas det ordnar sig snart.
    Tråkigt att höra att du känner dig nere. Jag tycker att det kan vara jätteläskigt med hormondepp, typ pms. Att något som man inte själv kan påverka gör att man känner för att gå och dränka sig. Det vore ju en annan sak om det var självförvållat, typ att man har spelat bort alla sina pengar, supit ner sig och muckat gräl med bästa kompisen. Men pms och baby blues känns orättvist. Själv tycker jag att det brukar vara svårt att anpassa sig till vissa nya situationer och jag har lätt att känna mig nere i såna lägen. Hoppas du känner dig gladare snart!

• Anemone

Här får man visst dricka sin Port i ensamhet. Sov gott Timisen! I morgon har man en ny fräsch arbetsvecka som väntar. Bäst att lägga sig i sängen och avnjuta en god bok innan det är för sent.

• Anemone

Oz - det är säkert pga snön som ni inte får någon tidning. Jag tror inte att tidningsbuden är skyldiga att dela ut tidningen om det inte är helt fritt runt brevlådan. Trist!

Tanten - bit ihop och stå på dig! Hoppas det går bra!

• Anemone

Urk. Jag borde vara superstressad med ett par deadlines som närmar sig med stormsteg men istället är jag bara uuttråååkad! Det är så jäklarns trist att förbereda föredrag.

Jag vill också ha en BF-lista! Who's next?

Jag gullade med min tvåmånaders brorsdotter igår. Shit vad mumsig hon var! Öronen var bäst!

Svar på tråden Midsommargänget III