Jag förstår hur det känns denna oro. Men det finns en uppsjö andra tillstånd som orsakar samma symtom som det du beskriver. Ofta är det så att man först får ett symtom, en smärtkänsla, pirr, darr. Sedan kommer den makalösa hjärnan in och tolkar detta som bevis på att man har den sjukdom man är så rädd för.
Därefter startar ekorr-hjulet. Man känner efter och tolkar varenda liten signal som ett symtom på det fasansfulla.
Det är en svår cykel att bryta, det vet jag. Icke lätt inte.
Jag förstår att det är svårt, men försök att släppa det för små stunder av dagen. När tanken kommer, tvinga dig själv att tänka på annat. Det är dyngsvårt men det går till slut. För mig är det nästan ett tvångsbeteende när tankar på nån sjukdom kommer. Det är makalöst svårt att bryta cykeln, men det går.
Ju mer du känner efter, i det tillstånd av ångest och rädsla du har, desto mer kol lägger du på elden. Sjukgymnasten hade förmodligen upptäckt om det hade varit tal om något annat än ulnarisnerven. Det kan mycket väl vara en ulnariskompression. Har du skadat dig i armen eller handleden någon gång? Eller har haft ett monotont arbete?