• Svar på tråden Hur firade ni Eran 30 års dag? :)
  • Zenobia
    FruSen skrev 2012-07-02 16:41:24 följande:
    Hoppar in här. Jag fyller 30 först nästa år så jag försöker att inte tänka på det så mycket

Men mannen. Han fyller 30 om EN MÅNAD och jag har inga (!!!!) idéer!
    Har frågat honom i ett år ungefär och han önskar sig ingenting! Han "behöver" inte ha nått kalas eller nått enligt egen utsago. Men jag har inga idéer!
    Vi har tyvärr inte kvar så många vänner i stan som vi umgås med, de flesta har sedan mång aår flyttat för studier och arbete på annan ort.
    Jag misstänker att hans arbetskamrater kanske kommer och sjunger för honom kl 05 på morgonen (tradition på hans jobb när någon fyller jämnt) mn utöver det kan jag inte komma på nått alls.
    Det blir ju vanligt kalas med släkten och så, men vad man mer ska hitta på vet jag inte !!!
    Och i present?
    Han önskar sig typ bara praktiska saker som nya verktyg och sånt som är bra att ha nu när vi har hus...

Tips?
    När min sambo fyllde 30 år så kidnappade jag han och tog med han på hotell med spa och middag. Så kanske en överraskning då, hotell och middag
  • FruSen
    La Lola skrev 2012-07-02 16:47:36 följande:
    Men...köp sånt då...?
    Nja, han får det ju av övriga (typ mina och hans föräldrar och syskon mm) och det känns inte så skoj att ge maken en gräsklippare på födelsedagen liksom.
    "Varsågod hjärtat, grattis på 30-årsdagen, btw, jag har köpt kestine också så kan du klippa trots din gräsallergi"

Till exempel
  • La Lola
    FruSen skrev 2012-07-02 17:21:09 följande:
    Nja, han får det ju av övriga (typ mina och hans föräldrar och syskon mm) och det känns inte så skoj att ge maken en gräsklippare på födelsedagen liksom.
    "Varsågod hjärtat, grattis på 30-årsdagen, btw, jag har köpt kestine också så kan du klippa trots din gräsallergi"

Till exempel
    Ok.
    Jag hade gett min karl sånt om han hade önskat sig det.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Det var förra året på midsommarafton och vi var på Lalandia hela familjen + två goda vänner och deras son :) Riktigt trevligt! Vi badade (såklart) åt gott och umgicks :) Detta året var vi på Mallorca och det var oxå riktigt trevligt att fira utomlands!

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • TrailerTrash

Firade den hemma med en kompis.Vi drack massa rött vin (tror vi delade på 5 flaskor) spelade massor av hårdrock och spelade schack.Precis en sån kväll jag ville ha

I love the smell of shit in the morning
  • hansdotter

Jag sa till min sambo att jag hade inte tänkt fixa nåt förutom vanligt fika på fördelsedagen.
    På morgonen kom min syster och svägerska och hämtade mig för ett träningspass(som jag aldrig varit på), sen bastade vi. Blev skjutsad in till stan där en kopmis mötte upp mig för en mysig lunch. Efter lunchen blev jag upplockad av min bror och svåger, blev skiträdd att dom skulle tvinga mig att åka skidor, det är det värsta jag vet. Men dom körde ut mig på skjutbanan och jag fick testa skjuta älgstudsare. Sen åkte vi till slalombackens pulkbacke för korvgrillning och fika, med familj och vänner. Sen åkte vi hem, gjorde oss i ordning och gick och såg Laleh. En härlig födelsedag full av överraskningar.
    Två veckor senare kom nästa  överraskning, då hade min sambo ordnat knytkalas i kvarterslokalen för mig.

• snällochgla
    hansdotter skrev 2012-07-02 17:52:50 följande:
    Jag sa till min sambo att jag hade inte tänkt fixa nåt förutom vanligt fika på fördelsedagen.
    På morgonen kom min syster och svägerska och hämtade mig för ett träningspass(som jag aldrig varit på), sen bastade vi. Blev skjutsad in till stan där en kopmis mötte upp mig för en mysig lunch. Efter lunchen blev jag upplockad av min bror och svåger, blev skiträdd att dom skulle tvinga mig att åka skidor, det är det värsta jag vet. Men dom körde ut mig på skjutbanan och jag fick testa skjuta älgstudsare. Sen åkte vi till slalombackens pulkbacke för korvgrillning och fika, med familj och vänner. Sen åkte vi hem, gjorde oss i ordning och gick och såg Laleh. En härlig födelsedag full av överraskningar.
    Två veckor senare kom nästa  överraskning, då hade min sambo ordnat knytkalas i kvarterslokalen för mig.
    Lyckliga dig som har så många som bryr sig om dig. 
  • So far away

Satt hemma själv, kollade på Sex and the City. Åt upp en prinsesstårta, grinade och hatade att fylla 30.
    Efter det har jag slutat att fylla år :)

• saronica

Vi åkte till bodaborg med våra vänner och lekte typ fångarna på fortet. På kvällen hade vi 80- tals party med frågesport ala 80- tal och fika/ godis / dryck som påminner om det härliga 80- talet. Alla var utklädda.

• cloudberry79

Jag fick en jättekul överraskningsfest av mina nära och kära. På morgonen hade de fixat en flygtur över kommunen med ett litet flygplan, så jag och min syrra och min kusin var ute och flög i ett par timmar. Efter det hade de ordnat med picknicklunch och en liten makeover på en frisersalong (fick håret klippt, färgat och stylat samt makeup). Efter allt det hade de ordnat med kläder och allt till fest på kvällen, först var vi i hyrd lokal och åt middag, sedan gick vi på temakväll ute. Jättekul och ett underbart minne. Jag är inte själv särskilt intresserad av att fixa grejer åt mig själv, så hade jag fixat själv hade det inte alls blivit så stort, utan mer mat hemma hos oss och mer städat på kvällen. Samma tjejer fixade min möhippa sommaren efter och den blev också toppen

Sur, grinig och på smällen.
  • seandra82

den kombinerades m att min dotter döptes veckan innan jag  blev 30 så det blev doppresenter till dottern å 30 presenter te mej veckan efter bjöd vi in ngra vänner å grillade samma dag  mkt lyckad dag

• annzah

Jag fyller 30 i augusti och tänker nog inte göra något särskilt, har ingen lust att fira så intensivt. Förmodligen åker jag med mina föräldrar upp till deras hus på västkusten över helgen och så kanske vi kan gå ut och äta och skåla lite på balkongen eller något.

• fortsätt paddla

Låg höggravid i soffan.. Blev firad av barn och sambo, och några envisa kompisar på dagen. Sedan var jag helt slut och låg raklång hela kvällen...
    25 årsdagen var ungefär likadan, hade en 4 mån bebis och var helt slut efter koliktiden.
    Siktar på 40 år nu;)

• Indian29

he he he ....
    perfekt tråd....
    blir om ett räjllt tag 30 år....
    favortitar detta ....
    ha det gott 

• snuppis

jag var också gravid när jag fyllde 30, jag hade en middag med vänner. MEN en vän hade planerat en överraskningsfest med hotell och sådant, bara det att jag missa den, jag var bortrest ha ha, hon frågade mig bara om jag jobbade ett visst datum, nej sa jag, men jag tänkte ju inte på att de var nått i görningen så jag sa inte heller att jag skulle resa bort =O så du kanske inte ens behöver planera nått de kanske dina vänner tar hand om =)

• husbyggemama

Jag låg och göttade mig i Medelhavet. Flydde till Tunisien på en solsemester. Heelt underbart!

• Texasthecat

Jag spenderade min 30:års dag genom att gå på min styvmors begravning....

Go suck on a lemon or something...
Svar på tråden Hur firade ni Eran 30 års dag? :)