• Ferdinand

Vad säger ni? hetero/homo/bi

Jag skulle nog börja med att säga: Det du har är inga tvångstankar, det är bara normala och sunda funderingar/tankar.

Du är fortfarande inne i den fas där du håller på att konstruera din personlighet, och personligen tycker jag att du verkar lyckas bra. Du fördömer inte andra och funderar över ditt eget. Sen är det beroende på en massa omvärldsfaktorer, när du känner dig trygg och säker med dig själv och i dig själv.
    Men du har sim sagt goda värderingar (verkar det som).

Jag har hört ett uttryck som var ganska fint: att man är heteo amorös (kär i motsatta könet) och bi sexuell. Dvs man kärar bara ner sig i motsatt kön men gillar att ligga med alla :)

• Ferdinand

Det låter ju väldigt jobbigt att du får så kraftig ångest över dina tankar. 
    Jag kanske kommer med en lång och dum förklaring nu, och isf får du skälla på mig ;)

Hjärnan är ju uppbyggd på det sättet att ju oftare du tänker en tanke, ju lättare blir det för den tanken att göra sig hörd. Tricket ligger alltså i att bryta sitt eget tankemönster.
    Ett litet exempel; Om jag skulle jämföra tankar med vägar, så just nu så är dina tankar kring sexualitet som E4:an, de har rejält med plats att röra sig på. Men från början var de bara en liten skogsstig, och ju mer du tänkte dessa tankar, ju större blev vägen.

Så när dessa tankar kommer så försök att ta första bästa avfart för att komma bort från dem, tex så kan du ju skapa en mental "avfart" när de dyker upp, som att börja fundera över saker som du gillar... kattungar eller vad det nu kan vara.

Om nu din mamma är psykolog, så be henne hjälpa dig med målbilds terapi, ett superlätt sätt att skapa en mental avfart.

Hoppas allt löser sig, och jag kommer att kolla av tråden ibland :)

Svar på tråden Vad säger ni? hetero/homo/bi